رکورد زنی مجدد بیکاری در اسپانیا

ه گزارش افکارنیوزبه نقل از جوان آنلاین، وزارت کار اسپانیا اعلام کرده است تنها در ماه نوامبر ۷۴ هزار و ۲۹۶ نفر به تعداد بیکاران این کشور افزوده شده که نشان می‌دهد تعداد بیکاران ۵/۱ درصد رشد داشته است. این موضوع تعداد بیکاران اسپانیایی را به رکورد ۹/۴ میلیون نفر رسانده است.
نرخ بیکاری اسپانیا به طور جداگانه و در یک فصلنامه منتشر می‌شود. در پایان سه ماه سوم امسال، نرخ بیکاری به رقم ۲۵ درصد رسید. این در حالی است که نرخ بیکاری جوانان اسپانیایی هم بالای ۵۰ درصد ثبت شده است. این آمار و ارقام درست یک روز بعد از دیدار وزرای دارایی اسپانیا و همکارانشان در منطقه یورو اعلام شده است. بعد از این دیدار مبلغ ۵/۳۹ میلیارد یورو معادل ۶/۵۱ میلیارد دلار برای کمک به بانک‌های اسپانیایی تصویب شد. اسپانیا امسال بدترین سقوط بازار املاک از سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد را هم تجربه می‌کند.
بودجه‌ای که وزرای دارایی اختصاص‌ داده‌اند بخشی از ۱۰۰میلیارد یورو بسته نجاتی است که از سوی ۱۶کشور اتحادیه اروپا در ماه ژوئن برای بانک‌های اسپانیایی در نظر گرفته شده و با آن موافقت شده بود. این بسته مالی برای کاهش فشار‌ها بر دولت اسپانیا طراحی شده تا از آن برای مدیریت مالی کشور و جلوگیری از اعلام استقلال مناطق خودمختار استفاده شود. از ۵/۳۹ میلیارد یورو، ۳۷ میلیارد یورو تنها برای چهار بانک که در حال حاضر توسط دولت اسپانیا ملی اعلام شده‌اند، در نظر گرفته شده است. البته قرار است این مبلغ برای هفته آینده به نظام پولی و مالی اسپانیا تزریق شود. براساس توافق صورت گرفته بانک‌های(بانکیا) ۱۸میلیارد یورو،(کاتالونیا سیاکسا) ۹ میلیون یورو،(نوواگالسیا) ۵/۵ میلیارد و بانک(والنسیا) ۵/۴ میلیارد یورو دریافت خواهند کرد.
با اين حال بسياري از تحليلگران معتقدند بانكهاي اسپانيايي براي مقابله با مشكلات خود در طول ماههاي آينده به مبالغ بيشتري از اين مبالغ نياز دارند. در ماه سپتامبر نيز برآوردي كه به سفارش دولت اسپانيا انجام شد نشان داد براي حل مشكل بانكهاي اسپانيايي و براي خارج شدن از ركود حال حاضر به ۶۰ ميليارد يورو نياز است.