هدف لیبرال ها دموکراسی دوران مبارک است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، باسم الزرقا گفت: شما اگر به مسئله‌ای اعتراض دارید‌، سعی می‌کنید با ارائه دلیل و شاهد از مواضع خود دفاع کنید اما لیبرال‌ها در مصر هیچ ادله و مستنداتی در دست ندارند.

وی که از اعضای مجلس موسسان نیز هست، افزود: پس از چندین ماه بحثو تبادل‌نظر درباره مفاد پیش‌نویس قانون اساسی، اعضا به غیر از چند ماده مرتبط با اسلام و شریعت اسلامی به اجماع کلی دست یافتند.

مشاور مرسی همچنین تاکید کرد: بیش از ۲۰ عضو مجلس موسسان در اعتراض به نفوذ و قدرت اسلام‌گراها استعفا دادند و در این بین برخی از اعضای لیبرال از توطئه قبلی برای انحلال مجلس موسسان با همکاری نهادهای دولتی فاسد اطلاع داشتند.

وی همچنین اظهار داشت: پس از پیروزی اسلام‌گراها در انتخابات پارلمانی، اندازه واقعی قدرت‌های سیاسی در مصر بر همگان آشکار شد و نشان داد که اسلام رویکرد اصلی اکثریت مردم مصر است و لیبرال‌ها در خیابان‌های این کشور هیچ محبوبیتی ندارند.

زرقا تاکید کرد: عدم پیروزی لیبرال‌ها در انتخابات آنها را وادار کرد به اقدامات غیردموکراتیک روی آورند و با مقامات سابق رژیم حسنی مبارک متحد شوند تا به قدرت از دست رفته خود دوباره دست یابند.

وی همچنین یادآور شد: این افراد در حال حاضر ریاست‌جمهوری مصر را هدف گرفته‌اند و امیدوارند که با تحقق این هدف قدرت اسلام‌گراها را تضعیف کنند.

عضو مجلس موسسان تدوین قانون اساسی گفت: اسلام‌گراها دموکرات‌های واقعی هستند و رای اکثریت آنها در صندوق‌های رای، آینده حکومت این کشور را تعیین می‌کند اما لیبرال‌ها به دلیل ضعف در اعمال نظرات خود از طریق انتخابات به دنبال ترویج دموکراسی دوران مبارک هستند.

زرقا افزود: لیبرالها میدانند که ما بیش از آنها عاشق مصر هستیم. ما دست نشانده آمریکا نیستیم و از هیچ دولتی برای تقویت خود پول نمیگیریم.