به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر، نیویورک تایمز گزارش خود را اینطور آغاز می کند: تو یکی از مشهورترین زنان روی زمین هستی و برای اولین بار طی چند دهه اخیر است که بیکار می شوی.

تو می خواهی پول دربیاوری اما با این وجود امکان شرکت در رقابت های ریاست جمهوری را نیز رد نمی کنی. بنابراین چه تصمیمی خواهی گرفت؟

هم اکنون دوستان و مشاوران کلینتون می گویند که برنامه وی چیزی شبیه این است: بعد از مراسم تحلیف از وزارت خارجه خارج می شود و به استراحت و اندیشیدن درباره اینکه چه کاری را می خواهد انجام بدهد می پردازد. از افرادی که هیلاری را دعوت می کنند تا در انتخابات آتی شرکت کند خواسته شده تا ماه آوریل و یا می در این باره سخنی نگویند.

گفته می شود که به احتمال زیاد هیلاری و همسرش بیل کلینتون قصد خرید منزلی را در " هامپتونز " دارند و پس از آن هیلاری کلینتون فرصت بیشتری برای انجام امور مربوط به خود همانند ورزش دارد.

یکی از گزینه های مطرح در مورد کلینتون آن است که وی بطور موقت در بنیاد تاسیس شده از سوی شوهرش مشغول خواهد شد و در نظر دارد که نگارش کتاب جدیدی را آغاز کند.

علاوه بر این شغل هایی با پرستیژ بالا نیز در مورد هیلاری کلینتون مطرح است از جمله انتخاب به عنوان رئیس دانشگاه ییل و یا رئیس موسسه سورس. اما شغل آتی هیلاری موضوع ساده ای نخواهد بود از همین رو یکی دو سال آینده برای وی اهمیت زیادی دارند.

موقعیت هیلاری کلینتون منحصر به فرد و پیچیده است. از یک سو همسر رئیس جمهور سابق، سناتور و وزیر خارجه سابق آمریکا است و از سوی دیگر وی به عنوان یکی از نامزدهایی که شانس زیادی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ دارد، مطرح است.

اما اگر هیلاری کلینتون تصمیم داشته باشد که در انتخابات سال ۲۰۱۶ نامزد شود تا حدی زیادی آزادی های خود را از دست می دهد و باید در سه سال آینده مقدمات این کار را آماده کند. برای مثال کلینتون در سال های آینده نباید در مشاغلی که برای وی مشکل ساز خواهند بود حضور داشته باشد.

علاوه بر این، کلینتون در سالهای آتی نمی تواند بسیاری از تصمیهای شخصی را اتخاذ کند و تحت حفاظت شدید خواهد بود. او باید در این سالها بتواند محبوبیت خود را حفظ کرده و حتی به آن بیافزاید.

در همین رابطه "ماریو کومو" فرماندار سابق نیویورک می گوید: اگر در اندیشه شرکت در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری هستی، این تصمیم تمام موارد پیرامون تو را تحت تاثیر قرار می دهد و به محض اینکه این تصمیم را بگیری همه چیز روشن می شود.