عراقچی ۵ + ۱ را به حسن نیت دعوت کرد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «سید عباس عراقچی» معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در خصوص مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است(روز پنجشنبه) ۲۳ آذرماه در تهران برگزار شود، عنوان کرد: این نشست، مذاکرات فنی ایران و آژانس برای تعیین چارچوب و مدالیته همکاری‌ها است.

وی در مورد این که آیا ایران در این دور، بسته پیشنهادی جدیدی خواهد داشت یا نه، تصریح کرد: بسته پیشنهادی خود را پیش از این به گروه ۱ + ۵ داده‌ایم و تغییری هم نکرده است.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه در خصوص سطح همکاری‌های ایران و آژانس گفت: پیش از این نیز گفته‌ایم باید چارچوب همکاری‌ها مشخص شود، بازدیدها و همکاری‌هایی که فراتر از تعهدات ما نسبت به آژانس است باید کاملا مشخص و روشن شود.

وی سیاست مذاکره و تهدید آمریکا و غرب را ناشی از خوی استکباری آنها دانست و عنوان کرد: ما باید مانند گذشته ایستادگی کنیم و بالاخره حقانیت خود را به اثبات خواهیم رساند.

عراقچی گفت: پیشنهادات ما به گروه ۱+۵ کاملا مشخص است و آنها باید پاسخ دهند. اگر حسن نیت داشته باشند راه برای مذاکره باز است و آنها میتوانند برای اثبات این امر از همان گامهایی که گفتهایم شروع کنند