حضور آمریکا در خاورمیانه ادامه دارد

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر امروز خود به کویت اعلام کرد که ارتش آمریکا با وجود تغییر استراتژیک به سمت آسیا، حضور قوی خود را در خاورمیانه حفظ خواهد کرد.

درحالیکه آمریکا در نظر دارد تا اکثریت نظامیان ناوگان نیروهای دریایی خود را به همراه تسلیحات پیشرفته در منطقه آسیا و اقیانوسیه مستقر کند اما پانتا تاکید کرد که یک نیروی قوی آمریکایی در وضعیت اجرایی در خاورمیانه باقی خواهد ماند.

پانتا این اظهارات را در جریان پرواز خود به کویت که با هدف گفت‌و‌گو درباره تقویت روابط امنیتی میان واشنگتن و کویت در بحبوحه هیاهوهای منطقه ای صورت گرفته است، مطرح کرد.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: اجازه بدهید به شما اطمینان بدهم که آمریکا به اندازه کافی قوی است تا ما بتوانیم حضور قوی خود را در خاورمیانه و هم چنین اقیانوس آرام حفظ کنیم.

پانتا با اشاره به اینکه ارتش آمریکا در حال حاضر تقریبا ۵۰ هزار نظامی و ناو جنگی مستقر در منطقه دارد، ‌ گفت: در نهایت من بسیار اطمینان دارم که ما قادر خواهیم بود تا کشتی ها و نیروهایی را که برای پاسخگویی به هر گونه احتمالی به آنها نیاز داریم، در منطقه حفظ کنیم.

آمریکا در طول سال گذشته و متعاقب تهدید ایران به بستن تنگه هرمز در صورت بایکوت صادرات نفتی این کشور توسط غرب، ‌ کشتی ها و هواپیماهای بیشتری را در منطقه خلیج فارس مستقر کرده است.

پانتا درباره سفر خود به کویت گفت که همکاری های آمریکا و کویت به زمان اولین جنگ جهانی اول در سال ۱۹۹۱ میلادی و سرنگونی نیروهای اشغالگر عراق باز می گردد.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه درصدد گفت و گو با مقامات کویت در رابطه با چگونگی افزایش همکاری های میان دو کشور در صورت وقوع چالش امنیتی منطقه ای است، مدعی شد که حضور آمریکا در کویت سراسر خلیج فارس به افزایش قابلیت های شرکای واشنگتن و دفع تهاجم ها و کمک به تضمین قابلیت بهتر در پاسخگویی به بحران های منطقه کمک می کند.

سفر پانتا به کویت با موجی از تظاهرات هزاران نفری معترضان این کشور غنی از نفت که خواستار برگزاری انتخاباتی جدید به دنبال اختلافات به وجود آمده پیرامون اصلاحات قانون انتخاباتی کویت هستند، همزمان شد.

فعالان کویتی از تظاهرات کنندگان خواسته اند تا روز شنبه آتی و همزمان با بازگشایی جلسه پارلمان، مقابل ساختمان آن چادر بزنند