واحد مرکزی خبر:
منابع خبری در انگلیس فاش ساختند، پس از انتشار خبرهایی مبنی بر فرار فرزندان رییس جمهوری مصر، این بار خبرها از تصمیم حسنی مبارک و همسرش سوزان برای فرار به لندن و پیوستن به فرزندانشان حکایت دارند.

پایگاه خبری المرصد به نقل از روزنامه سان انگلیس در این باره نوشت، طراح نقشه فرار به لندن، جمال مبارک چهل وهفت ساله است که خود به همراه خانواده اش و با ۹۷ نوع کالا(نوع کالا و لوازم مشخص نشده است) با یک هواپیمای ویژه به لندن گریخت.
جمال در منطقه مرفه نشین نایتسبریج لندن قصر شش طبقه ای دارد که قیمت آن هشت و نیم میلیون پوند(معادل سیزده ونیم میلیون دلار) برآورد می شود. در ادامه این خبر به نقل از اقلیت مصری در انگلیس آمده است، مبارک ۸۲ ساله و سوزان مبارک ۶۹ ساله نیز تصمیم دارند به پسرشان در لندن بپیوندند.

المرصد ادامه داد، مبارک از زمان به دست گرفتن حکومت در مصر تاکنون سرمایه ای معادل ۲۵ میلیارد پوند(۴۰ میلیارد دلار) جمع آوری کرده است ضمن اینکه همسرش سوزان و پسرش جمال از چهره های اصلی مشهور به فساد در مصر به حساب می آیند.

سوزان مبارک پاسپورت انگلیسی دارد زیرا لیلی مای پالمر مادر سوزان اهل انگلیس است که در سال ۱۹۳۴ با یک دانشجوی مصری به نام صالح ثابت که در رشته پزشکی در انگلیس تحصیل می کرد ازدواج کرد و به مصر منتقل و در سال ۱۹۴۱ فرزندش سوزان متولد شد. باتوجه به تحولات اخیر مصر شایعات زیادی درباره خانواه حسنی مبارک مطرح شده است که در یکی از این شایعات گفته می شود سوزان مبارک در لندن دیده شده است.

در همین حال وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد، نمی تواند خبرهایی را که در آنها آمده است سوزان و پسرانش جمال و علاء پاسپورت انگلیسی دارند تایید کند اما این نکته را تایید می کند که خانواده حسنی مبارک خویشاوندانی درانگلیس دارند و پیوسته سفرهایی به این کشور داشته اند.