منابع خبری اعلام کردند که بیش از یک میلیون نفر در میدان التحریر قاهره تجمع کردند و یک صدا فریاد زدند، "مبارک از خواب برخیز.. امروز روز سرنوشتساز است. "

به گزارش فارس، شبکه العربیه در گزارشی از اسکندریه مصر اعلام کرد که همزمان با برگزاری تظاهرات میلیونی در قاهره بیش از ۷۵ هزار نفر در اسکندریه تظاهرات کرده‌اند.

خبرنگار العربیه با بیان اینکه مرکز این تظاهرات در مقابل مسجد قائد ابراهیم اسکندریه است، تصریح کرد که شیخ احمد محلاوی از رهبران اسلامی شهر اسکندریه برای مردم سخنرانی کرده است.

خبرنگار العربیه در ادامه افزود که ده‌‌ها هزار تظاهرات کننده دیگر نیز در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی شهر اسکندریه حضور یافته‌اند و با صدور شعارهایی خواستار سقوط نظام حاکم در این کشور شدند.

العربیه تصریح کرد که مردم شعار می‌دهند که ارتش و ملت با یکدیگر متحد هستند.

از سوی دیگر " هانی محمد " روزنامه نگار مصری در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که تعداد تظاهرات کنندگان در میدان التحریر قاهره بیش از یک میلیون نفر است.

وی تصریح کرد که در این تظاهرات زنان و کودکان، مسیحیان مسلمانان و پیر و جوان مصری حضور دارند.

شبکه الجزیره با تاکید بر حضور میلیونی مردم قاهره در تظاهرات امروز علی رغم تلاش‌ها برای عدم ورود از دیگر استان‌ها به قاهره، اظهار داشت: خطوط تلفن همراه در مرکز قاهره قطع شده است.
این شبکه در ادامه افزود: مردم شعار می‌دهند، " یا مبارک صح النوم.. الیوم اخر الیوم " مبارک از خواب برخیز.. امروز آخرین روز است.

از سوی دیگر شبکه العربیه وابسته به حکومت آل سعود این تعداد را ۲۰۰هزار نفر گزارش داده است.

شبکه العربیه در رویکردی غیر حرفه‌ای با پوشش جهت دار اخبار مربوط به تحولات مصر سعی در ایجاد رعب در مردم مصر برای عدم حضور در تظاهرات و ایجاد وحشت از آینده درباره وقوع قحطی و گرانی و غارت اموال عمومی است.

این شبکه تنها با پوشش گسترده اظهارات مقامات رژیم از جمله حسنی مبارک و عمر سلیمان تلاش دارد تا به مخاطبان خود الغا کند که پس از مهار بحران توسط دولت جدید اوضاع اقتصادی بهبود خواهد یافت