به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مسئولان وزارت کار افغانستان اعلام کردند، به تازگی هیئتی از این وزارت برای گفت‌وگو در رابطه با اعزام برخی از کارگران افغانستانی به قطر سفر کرده است و انتظار می‌رود با امضای تفاهمنامه‌ای با قطر هر چه زودتر این اعزام صورت گیرد.

این مقامات افزودند: تا چند وقت دیگر قرار است که حدود پنج هزار کارگر افغانستانی شامل افراد فنی و کارگران ساده به قطر فرستاده شوند.

به نقل از «طلوع نیوز»، این مسئولان اظهار داشتند: این وزارت خانه در تلاش است تا زمانی که فرصت‌های شغلی و بازار کار در افغانستان بهتر شود، زمینه‌های کار نیروهای افغان را در خارج از این کشور فراهم کنند.

این در حالی است که بر اساس آخرین آمار اداره جهانی کار، از میان واجدین شرایط کار در افغانستان، ۸۰۰ هزار تن بیکار هستند و حدود ۴ میلیون نفر کمتر از ۴۰ ساعت کار می‌کنند.

به اعتقاد کارشناسان، کشورهای غربی که با ادعای کمک و بهبود وضع معیشتی مردم افغانستان بیش از یک دهه است که در این کشور حضور دارند، جز افزایش فقر، بیکاری، ناامنی و گسترش دامنه جنگ دستاورد دیگری نداشته‌اند.

افغانستان به علت عدم توانایی در تامین شغل نیروهای کاری خود، هر ساله تعداد بسیار بالایی مهاجر کاری دارد بطوری که اکنون بسیاری از اتباع این کشور در خارج مشغول به کار و تامین مایحتاج زندگی خود و نزدیکانشان هستند.