نصرالله: ایران بدون چشم‌داشتی کمک می‌کند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم جشن سالانه فارغ ‌التحصیلی دانشجویی در مجتمع «سید الشهداء» در جنوب لبنان طی سخنانی گفت: در مورد جنگ غزه کسانی بودند که سخنان زیادی گفته و در خصوص رابطه بین حماس، حزب‌الله و ایران شک و شبهه ایجاد کردند و تحلیل‌های زیادی بود مبنی بر اینکه حماس آغوش ایران را رها کرده و به آغوش اعراب آمده است و ما بر اساس تجربه می‌دانیم که همه اینها تنها امید و آرزوست و واقعیت ندارد.

وی افزود: من درباره این رابطه می‌گویم که این روابط طبیعی و عادی است و هیچ چیزی عوض نشده و درباره ایران باید گفت که این کشور به وظایف عقایدی خود عمل می‌کند و اگر رهبران گروه‌های فلسطینی موردی را پیدا کردند که ایران در امور داخلی فلسطین دخالت می‌کند، می‌توانند بگویند.

وی تصریح کرد: ایران در طول ۳۰ سال بدون هیچ قید و شرطی به مقاومت فلسطین کمک کرده و حتی توقع تشکر خالی را هم نداشته است و ایران در غزه به وظایف خود عمل میکند، اگر کشورهای عربی به غزه پول و سلاح و موشک میدادند و آنها را آموزش داده و تجارب نظامی را به آنها انتقال میدادند ما به این کشورها درود گفته و پشت سر آنها حرکت میکردیم اما این پول و سلاح را ایران میدهد، تمامی آن چیزی که ایران میخواهد این است که فلسطین سرزمین خود را بازپس گیرد و چیز دیگری نمیخواهد، چه کسی میخواهد پرچمدار مقاومت باشد؟ مصر ... پس ما نیز میگوئیم که در کنار تو هستیم و به خاطر فلسطین پشت سر تو حرکت میکنیم و این موضوعی است که ملاحظه در آن وجود ندارد .