به گزارش افکارنیوزبه نقل از العالم، پلیس " دینی " از مغازه دارانی که مغازه های خود را هنگام ادای نماز نمی بندند، تعهد می گیرد و در صورت تکرار این عمل، مغازه های آنها را بار اول به مدت ۲۴ ساعت پلمپ می کند.

پلیس دینی موظف است که در بازارها گشتی زنی کند و هنگام نماز مغازه داران را به بستن مغازه های خود و حضور در نماز جماعت در مساجد ترغیب کند و آنها را از خرید و فروش در وقت نماز منع کند.
از سوی دیگر، دادگاه تجدیدنظر استان الشرقیه دیروز(شنبه) حکم دادگاه بدوی شهر القطیف را مبنی بر حبس و شلاق یک مرد ۵۲ ساله تأیید کرد.
دادگاه بدوی شهر القطیف این مرد ۵۲ ساله را به جرم " راه رفتن در کنار یک دختر ۲۴ ساله " در صحن مسجد النبی در مدینه منوره به ۴ ماه حبس و ۷۰ ضربه شلاق محکوم کرده بود.
دادگاه بدوی همچنین از این مرد تعهد کتبی گرفت که کارهای شبهه ناک خود را دیگر تکرار نکند.
گفتنی است، تعطیل اجباری مراکز تجاری در عربستان در هنگام نماز، پدیده ای است که برای اغلب تازه واردها جلب توجه می کند. فروشگاه ها و بازارهای این کشور در ۵ وقت برای نمازهای صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء تعطیل می شود.
دکتر محمد تیجانی، اسلام شناس اهل تونس و مؤلف چندین کتاب در زمینۀ مذاهب اسلامی، در بخشی از کتاب "کل الحلول عند آل الرسول (ع)" (اهل بیت -ع - حلّال مشکل ها) در این باره می نویسد: اسلام دین همه قرون و اعصار است و برگزاری مراسم دینی و عبادی باید به گونه ای باشد که در زندگی امروز نیز امکان انجام آن مهیا شود... اقامۀ نماز در پنج وقت جداگانه، آن هم در شرایط کنونی که کارهای اداری و تجاری و... مانع از حضور افراد برای اقامۀ نماز در پنج وقت مختلف می شود، نشان می دهد که روش صحیح همان است که در مذهب اهل بیت (ع) به آن اشاره شده و اگر این روش اجرا شود، همۀ مردم می توانند در نماز جماعت هم شرکت کنند. حتی وضو گرفتن به روش برادران اهل سنت - که شستن پا و سر در آن واجب است- امروزه در بسیاری از مراکز اداری و تجاری کشورهای مختلف ممکن نیست... و موجب شده که در بسیاری از کشورهای اسلامی، نسل جوان و نیروی کار جامعه از انجام فرائض محروم شوند.