به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، در پی آغاز نخستین مرحله از راهپیمایی در خیابان های اصلی منامه، نیروهای امنیتی برای سرکوب و متفرق کردن راهپیمایان به خشونت متوسل شدند که این امر به درگیری میان دو طرف منجر شده است.

خبرنگار العالم دقایقی پیش از مسدود شدن خیابان های منتهی به مرکز منامه توسط نیروهای امنیتی خبر داده بودند.

همچنین گزارش های رسیده، از حملۀ نیروهای امنیتی به منازل شهروندان و دستگیری شمار زیادی از آنان حکایت دارد.

" عبدالرئوف الشایب " سخنگوی ائتلاف انقلابیون ۱۴ فوریه بحرین نیز اظهار داشت: در سالروز شهدای بحرین، نیروهای انقلابی بر سر ضرورت تغییر ریشه ای در کشور اتفاق نظر پیدا کرده اند.

وی افزود: نیروهای انقلابی، شامل جریان های الوفاء و العمل اسلامی، جنبش خلاص، جنبش حق و جنبش بحرین؛ ۱۲ خواسته دارند که در راس آن ها تغییر حکومت و اخراج نیروهای اشغالگر سعودی قرار دارد.

سخنگوی ائتلاف انقلابیون ۱۴ فوریه با بیان اینکه رژیم آل خلیفه با کشاندن پای اشغالگران به بحرین، مرتکب " جنایت بزرگ " شد و آن ها را بر سرنوشت کشور مسلط کرد؛ گفت: با همه این ها آل خلیفه اکنون ادعا می کنند که دخالت بیگانگان را نمی خواهند. اما مردم فریب رژیم را نمی خورند و تقریبا به صورت روزانه با تظاهرات در مناطق مختلف، سرنگونی رژیم حاکم سرکوبگر را درخواست می کنند.

وی تصریح کرد: نیروهای بیگانه نظیر آمریکایی ها، انگلیسی و سعودی به هیچ وجه نمی توانند ملت بحرین را ریشه کن و خواسته های رژیم آل خلیفه را بر مردم تحمیل کنند.

الشایب سپس با انتقاد از برخی جریان های سیاسی که اصلاح رژیم را خواستارند، تاکید کرد که این رژیم به هیچ وجه اصلاح پذیر نیست.

سخنگوی ائتلاف انقلابیون ۱۴ فوریه بحرین در ادامه از تلاش برخی قلم به دستان مزدور برای برافروختن جنگ داخلی و طائفی در بحرین خبر داد و در عین حال خاطر نشان کرد: مردم با اتحاد و همبستگی جلوی هرگونه جنگ افروزی و فتنه افکنی را خواهند گرفت.

وی گفت: ما نیز به عنوان احزاب سیاسی مخالف رژیم، با جلادان، قاتلان و جنایتکارانی که هتک حرمت مردم و نوامیس بحرینی را روا دانستند و مساجد را منهدم، منامه را به پایگاهی نظامی تبدیل و ملت را خفه کردند، گفتوگو نخواهیم کرد و تا وقتی که رژیم حاکم سرنگون نشود، از پای نخواهیم نشست.