تعطیلی مدارس ، در حالی پس از ۱۰ سال، برای اولین بار، موجبات شادی کودکان را فراهم کرد که والدین آنها، مجمع را متهم کردند که به اقدام غیر ضروری دست زده است.



به گزارش ایرانتو تورنتو و سایر شهرهای انتاریو، از جمله اتاوا، طی دیروز و امروز شاهد بارش دست کم ۳۰ سانتی متر برف بوده اند.

مجمع مدارس تورنتو که بزرگترین دایره آموزشی کاناداست و همچنین همکار آن، مجمع مدارس کاتولیک، در اطلاعیه مشترکی که اوایل بامداد امروز منتشر شد، اعلام کردند، مسئولان آموزشی، با توجه به وضعیت نامساعد هوا، از ساعت ۴:۳۰ صبح، با یکدیگر تماس گرفته و به مشورت پرداختند و در ساعت ۶ صبح، کلیه سرویس های مدارس لغو گردید و نیم ساعت پس از آن، موضوع تعطیلی مدارس به اطلاع عموم رسانده شد تا مجبور به خروج از خانه نشوند.

این درحالیستکه، برخی از پدر مادرها که امکان نگهداری یا تنها گذاشتن فرزندانشان را در خانه نداشتند، معتقد بودند، نباید تعطیلی، شامل مدارس داخل شهر می شد، چرا که بسیاری از دانش آموزان، معمولا با پای پیاده به مدرسه می روند.

آخرین بار در سال ۱۹۹۹، تورنتو شاهد بارش شدید برف بود، بطوریکه شهردار وقت(آقای مل لستمن)، از ارتش برای برف روبی، کمک خواست.

منطقه یورک در شمال تورنتو، از ۲۵ سال پیش تاکنون، تعطیلی مدرسه نداشته و امروز نیز، مدارس در آن حوزه دایر بود.

با این که سرویس ها لغو شده بود، اما مسئولان مدارس که انتظار داشتند، برخی از خانواده ها در جریان موضوع قرار نگرفته باشند، در مدرسه را باز نگاهداشته بودند.

مدارس مناطق غربی تورنتو از جمله شهر پیل و میسی ساگا نیز تعطیل نبوده است.