تغییر نظام سوریه با زور امکانپذیر نیست

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، احمد بدر الدین حسون مفتی سوریه در اظهاراتی تاکید کرد که سوریه به فضل همبستگی ملت آن و همکاری و محبت موجود در بین آنها قوی و بازدارنده در برابر دشمن و دژ محکم امت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

وی به سرقت و تخریب شهرهای حلب و دیگر شهرهای سوریه از سوی مخالفان مسلح اشاره و تاکید کرد که هجمه ای که علیه سوریه انجام شده، از تمامی ابزارها و سلاح ها استفاده می کند و به دنبال تخریب سوریه و تجزیه آن و رد کردن تمامی اقدامات اصلاح طلبانه در کشور و تمامی دعوت به گفت‌وگوهاست.

حسون همچنین با توجه به آمار بالای شهدای هجمه به سوریه و حجم بالای ویرانی‌های شهرها و آواره شدن خانواده‌ها و کودکان از منازل و محلات مسکونی خود تاکید کرد که خون های هزاران شهید در روز قیامت از بانیان این تجاوزها و اجرا کنندگان آن مورد سوال قرار خواهد گرفت.

مفتی کل سوریه تاکید کرد، کسانی که خود را مخالفان می‌خوانند در نهایت مجبور خواهند شد که پای میز مذاکرات بنشینند.

وی از مخالفان خواست تا قبل از اینکه مجبور به توقف فعالیت‌های خود و کنار گذاشتن سلاح شوند، خود به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند، چرا که تغییر نظام نه با زور بلکه با گفت‌وگو امکان پذیر است.

وی همچنین از تمامی گروه‌های مخالف سوری خواست تا به این کشور باز گردند و در مورد مطالبات مردم سوریه خود حکم کنند و در این زمینه از کشورهایی که به دشمنی تاریخی با منطقه و توطئه چینی علیه آن مشهور هستند، کمک نخواهند.

حسون از اقدامات تمامی کسانی که علیه دولت و موسسات دولتی سلاح در دست می گیرند ابراز شگفتی کرد و خواستار توقف این گزینه و بازگشت به گفت‌وگوها برای بازسازی سوریه و آبادی ویرانی‌های آن شد.

وی ابراز داشت که تصور مخالفان در مورد اینکه کشورهای غربی در کنار آنها هستند و آنها را حمایت میکنند، اشتباه است، چرا که این کشورها به دنبال تمام کسانی هستند که امنیت رژیم صهیونیستی را در منطقه تضمین کند