اتحادیه اروپا بدنبال تحریم اتباع ایرانی
سرویس بین الملل افکارنیوز

_ در فهرست جدید منتشر شده تحریم های اروپا نام یک ایرانی به نام بابک زنجانی نیز به چشم می خورد. وی به رویترز گفته است که بانک و دیگر شرکت های زیرمجموعه اش برای دولت ایران کار نمی کنند.

به گزارش افکار نیوز، رویترز گزارش داد: او که در برج تجاری خود در دوبی مشغول به کار است، بعد از یک روز از انتشار اسمش در لیست جدید تحریم ها، به رویترز گفت: " اشتباه شده است. "

وی در گفتگو با رویترز تاکید کرده است که نه بانک اسلامی اش در مالزی و نه هیچ کدام از ۶۰ شرکت تحت مالکیت او هیچ کار اشتباهی انجام نداده اند.

در تحریم های جدید وضع شده علیه ایران، بابک زنجانی تحت اقدامات محدودکننده اتحایده اروپا قرار گرفت و هرگونه معامله شرکت های اتحادیه اروپا یا اشخاص با وی ممنوع اعلام شد.

زنجانی مدعی شده است که ماهیت پیچیده معاملات شرکت او که شامل مبالغ بسیار بالایی است، اتحادیه اروپا را گمراه کرده است.

وی در گفتگو با رویترز گفت: " من پاسپورت ایرانی دارم و مبالغ بسیار زیادی را به تمام شرکت هایم در سراسر جهان ارسال می کنم. شاید آنها فکر می کنند ما در حال توطئه هستیم. "

بابک زنجانی حدود ۶۴ تا ۶۵ شرکت و کارخانه دارد که در زمینه های مختلف شامل لوازم آرایش، غذا، نفت و صنعت هوانوردی مشغول فعالیت هستند. وبسایت گروه سورینت، نام ده ها شرکت را نشان می دهد که اکثریت آنها در امارات و چند شرکت نیز در ترکیه به ثبت رسیده اند.

وی که تاکید می کند که با ایران هیچگونه همکاری اقتصادی ندارد به رویترز گفت: " من مایلم که اتحادیه اروپا به من نشان دهد که چگونه برای ایران کار می کنم؟ من شرکت نفتی دارم ولی با ایران هیچ ارتباطی ندارم و ما کارمان را در عراق انجام می دهیم. "

او در ادامه اینگونه توضیح داد: " من یک ایرانی هستم. اگر آنها از من کمکی بخواهند انجام می دهم ولی آنها هیچ وقت این کار را نکرده اند و من به تجارت شخصی خود مشغول هستم. "

البته او هنوز هیچگونه واکنش منفی از سوی مشتریان خود نسبت به فهرست جدید دریافت نکرده است.

این درحالی است پس از ناموفق بودن تحریمها علیه ایران، کشورهای غربی درصدد تحریم اتباع ایرانی برآمده اند.