به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، منوشه امير با اشاره به سال ميلادي روبه اتمام گفت: سالي كه رفت، برود و ديگر برنگردد زيرا براي برخي كشورها دوراني از تنگنا و سختي به همراه آورد ولي سالي هم كه آغاز مي شود، چندان پيام آور دوراني خوش، و پايان بخش محنت و دشواري نيست و حتي مي توان گفت كه سال بحران است. سال ميلادي نو در حالي آغاز مي شود كه بحران و نگراني، بسياري از كشورها را فرا گرفته است. روزگاري غرب، و در رأس آن ها ايالات متحده، از همه لحاظ ابرقدرت جهان بودند؛ هم از نظر توان مالي و هم قدرت سياسي و نظامي- و جهان را اداره مي كردند، و بالاخره اتحاد شوروي را از پاي درآوردند. ولي امروز ما با يك غرب تضعيف شده، خسته و حتي بي علاقه به برقراري نظم جهاني روبرو مي باشيم.

وی تصریح کرد: اروپا در بحران مالی دست و پا می زند. برخی کشورها چون یونان و اسپانیا و حتی ایتالیا به آستانه ورشکستگی رسیدند و برخی دیگر نیز که ظاهراً وضع اقتصادیشان خوب است، با رکود در ابعاد متفاوت روبرو می باشند. آمریکا هم هنوز از بحران اقتصادی رهایی نیافته و جمهوری خواهان و دموکرات ها نمی توانند با یکدیگر کنار آیند و برسر یک برنامه مشترک برای درمان دردهای اقتصادی کشور به توافق برسند. ولی هر راه حلی نیز که در پیش گرفته شود، نخواهد توانست بحران را به طور کامل برطرف سازد و ایالات متحده در سال ۲۰۱۳ نیز همچنان با مسائل و مشکلاتی روبرو خواهد بود که برطرف کردن آن چندان آسان نیست.

وی بدون اشاره به خودکشی ۱۴ صهیونیست در کمتر از ۵ ماه به خاطر بحران بی سابقه اقتصادی ادعا کرد اوضاع اقتصادی اسرائیل بد نیست! او در عین حال نسبت به وضعیت مصر و پیروزی اسلامگرایان ابراز نگرانی کرد و گفت: در کشور مصر نیز نمی توان انتظار خبر خوشی داشت چرا که اسلامگرایان روی کار آمده اند و سکولارها را تحت فشار گذاشته اند. در سوریه هم وضعیت بحرانی است و اگر اسد کنار برود، بعید نیست گروه های افراطی سرکار بیایند.