عباس: ۲۰۱۳ سال استقلال فلسطین است

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رامالله به مناسبت سال جدید میلادی اعلام کرد: سال ۲۰۱۳ به رغم چالشهایی که روند صلح اسرائیل و فلسطین با آن مواجه خواهد بود، سال تشکیل کشور فلسطین و سال استقلال فلسطین است.

وی تاکید کرد: ما با مشکلات، چالش‌ها و فشارهای زیادی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه رو به رو هستیم اما اعلام می‌کنم که اراده ما هرگز سست نخواهد شد و از تلاش برای رسیدن به آزادی و استقلال دست نخواهیم کشید.

عباس در ادامه گفت: قبل از سال ۱۹۴۸ ما شعله‌ انقلاب را برافروختیم و امروز شعله کشور فلسطین را روشن می‌کنیم به لطف خدا و به فضل فداکاری‌های ملت فلسطین ما گام اول را در عضویت در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر غیر عضو برداشتیم و حالا می‌خواهیم که مسیرمان به سمت استقلال کامل را طی کنیم و در نهایت به استقلال دست خواهیم یافت. ۲۰۱۳ سال تشکیل کشور فلسطین و سال استقلال فلسطین خواهد بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره اختلافات فتح و حماس نیز گفت: به مناسبت سال جدید میلادی باید اختلافات میان احزاب فلسطینی حل شده و بار دیگر وحدت به میان ملت فلسطین بار گردد. ما هرگز تا کامل نشدن آشتی ملی و وحدت ملت فلسطین از پای نخواهیم نشست تا بتوانیم همه با هم و یکپارچه راه استقلال را طی کنیم.

عباس در پایان به ملت فلسطین در خارج و داخل اراضی فلسطینی و فلسطینیهای مقیم در سوریه و اردوگاه الیرموک تبریک گفته و از آنها خواست تا به مبارزات و مقاومتهایشان در اردوگاهها و خانههایشان ادامه دهند