یک ادعای جدید در مورد حاج قاسم سلیمانی

سرویس بین الملل افکارنیوز _ یک مقام امنیتی به روزنامه "المصری الیوم" گفت وزیر کشور سابق مصر به دلیل اعتراض به دیدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس با مشاور مرسی از کار برکنار شده است.

بر اساس این گزارش احمد جمال الدین پس از سفر سردار سلیمانی به مصر و دیدار با عصام حداد به عملکرد امنیتی اخوان المسلمین اعتراض کرد اما رئیس جمهور مصر او را از کار برکنار کرد.

این منبع که نخواست نامش فاش شود در مورد این دیدار گفت موضوع اصلی این ملاقات توسعه دستگاه امنیتی مصر بوده است.

کارشناسان می گویند هدف مصر از این دیدار این است که به آمریکا این پیام را برساند که در صورت توقف کمک های مالی، این کشور به دنبال همپیمانان جدیدی خواهد رفت.

دفتر ریاست جمهوری مصر دیدار بین قاسم سلیمانی و مشاور محمد مرسی را تکذیب کرده است.

روزنامه تایمز اما اعلام کرد یک هیئت امنیتی ایرانی به دعوت رسمی دولت مصر به این کشور سفر کرده بود.

تایمز تاکید کرد ریاست این هیئت را قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس برعهده داشت. بر اساس این گزارش " دولت آقای مرسی برای گسترش کنترل خویش بر ساختار قدرت به شکل پنهانی از ایران طلب کمک کرده است. این سفر به مدت دو روز و پس از آغاز سال جدید صورت گرفته است. "
به گزارش افکار نیوز، هنوز هیچ منبع رسمی این ادعا ها را تایید نکرده است.
محمد غزلان سخنگوی اخوان المسلمین روزگذشته گزارش هایی را که در مورد سفر سلیمانی منتشر شده را " خیالی " وعاری از صحت توصیف کرده بود.

بر اساس گزارش تایمز مقام امنیتی ایرانی در دیدار با مشاور محمد مرسی و چندتن دیگر از مقامات وابسته به اخوان المسلمین مسئله ایجاد یک سازمان امنیتی موازی با سازمان امنیت ملی مصر را بررسی کرده است.