اوباما وزیر جدید خزانه‌داری را معرفی کرد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایلنا، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، جک لیو رئیس دفتر کاخ سفید را به عنوان وزیر خزانهداری آینده معرفی کرد.

اوباما در مراسم معرفی لیو گفته است که به وی اعتماد کامل داشته و اطمینان دارد که با وجود چنین فردی که در هر موقعیتی می‌داند که بهترین تصمیم چیست، هرگز تنها نخواهد ماند. اوباما همچنین ابراز امیدواری کرد که لیو هر چه سریع‌تر مورد تائید سنا نیز قرار بگیرد.

لیو به داشتن مهارت بالا در زمینه مذاکره مشهور است و در رایزنی‌های اخیر مساله «پرتگاه مالی» و همچنین مذاکره با جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۱۱ میلادی در گفت‌وگوهای مربوط به سقف بدهی‌ها نقش مهمی داشته است.

انتخاب لیو به عنوان وزیر جدید خزانه‌داری به این معنا است که اوباما باید به دنبال فردی باشد که به عنوان رئیس جدید دفتر کاخ سفید جایگزین لیو شود. برای تصدی این سمت دو گزینه معرفی شده است که عبارتند از: «دنیس مک داناف» معاون مشاور امنیت ملی و «ران کلین» که پیش از این رئیس دفتر «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است.

بنا بر این گزارش، اوباما که سرگرم آرایش کابینه جدید خود است، روزهای پرمشغلهای را میگذراند. وی اخیرا چاک هگل سناتور سابق ایالت نبراسکا را به عنوان وزیر دفاع جدید و جان برنان مشاور امنیت داخلی و امور ضدتروریسم کاخ سفید را به عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا انتخاب کرد.