رایزنی رئیس‌جمهور تونس با احزاب سیاسی

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، المنصف المرزوقی، رئیس جمهور تونس در حال رایزنی با احزاب سیاسی برای خروج از بحران سیاسی است که تونس در پی اتهام معارضان بر دولت مبنی بر شکست در اداره کشور با آن روبه رو است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد: عدنان منصر سخنگوی رسمی ریاست جمهوری تونس این قضیه را که رایزنی های رئیس جمهور با اصلاحات پیش رو در کابینه در ارتباط باشد رد کرده است.

منصر درباره اینکه آیا این رایزنی ها مقدمه ای برای نشست گفت‌وگوی ملی است که منصف المرزوقی پیش تر دعوت به آن کرده بود گفت: ما از رایزنی ها سخن می گوییم و هیچ اظهار نظر رسمی درباره سمینار گفت‌وگوی ملی بیان نشده است.

از سوی دیگر احمد ابراهیم، رئیس حزب چپ گرای حرکت سوسیال تونس گفت: رایزنی های رئیس جمهور به منظور سرعت بخشیدن به ایجاد توافق ملی واقعی صورت می گیرد.

عبدالرووف العیادی رئیس جنبش وفای تونس نیز از طرح المرزوقی برای رایزنی با احزاب استقبال کرد اما در عین حال مشارکت حزب خود در گفت وگوی ملی با احزاب تایید یا رد نکرد.

منصف المرزوقی دیروز و امروز در چارچوب دعوت به رایزنی با احزاب با راشد الغنوشی، رهبر جنبش اسلام گرای النهضه، محمد عبو، دبیر کل حزب کنگره برای جمهوری و کمال مرجان، رئیس حزب المبادره و الباجی قائد السبسی، رئیس جنبش ندای تونس و نمایندگانی از دو حزب حرکت سوسیال و جبهه خلق و جنبش وفا دیدار کرده است.