به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان، پايگاه المنار به نقل از منابع ديپلماتيك نوشت، اخيرا يك مقام امنيتي ايران در سفر به كشورهاي ياد شده، نسبت به استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه هشدار داده است. منابع ديپلماتيك به المنار گفته اند، اطلاعات دقيق مقام امنيتي ايران از محل استقرار موشك هاي پاتريوت در تركيه و برخي از جزئيات مربوط به تماس ها و رفت و آمدهاي كارشناسان نظامي آمريكا و اسرائيل به اين پايگاه ها تعجب همراه با نگراني عميق مسئولان ناتو را در پي داشته است.

مقام امنیتی ایران با اشاره به محل دقیق استقرار موشک های پاتریوت در اطراف چند پایگاه راداری متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در ترکیه که در پروازهای هواپیماهای جنگی ناتو و اسرائیل بر فراز منطقه مورد استفاده قرار می گیرد، به مقامات ارشد کشورهای ترکیه، عربستان، قطر و کویت هشدار داده است که این تحرکات از نگاه ایران پنهان نیست و اقدامی خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

منابع دیپلماتیک که نخواسته اند نامشان فاش شود به نقل از شرکت کنندگان در دیدارهای مقام امنیتی ایران با مقامات ارشد کشورهای مورد اشاره گفته اند، ایران با اشاره به اطلاعات دقیقی که از تحرکات انجام گرفته در پایگاه های نظامی آمریکا در این کشورها داشته است نسبت به عواقب این اقدامات به آنان هشداری شدیداللحن داده است.
مقامات ارشد ترکیه اعلام کرده اند که با ایران روابط دوستانه عمیق و استراتژیک دارند و استقرار موشک های پاتریوت در خاک ترکیه، بخشی از همکاری یک عضو ناتو با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است.