به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، روز گذشته، یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، در سخنانی با اشاره به موضوع برقراری احتمالی روابط میان ایران و آمریکا، از عمان به عنوان کشوری نام برده که میتواند وظیفه از میان برداشتن حصارها و میانجیگری میان دو کشور را داشته باشد.

به نوشته روزنامه «تایمز عمان»، آرون اسنایپ، سخنگوی دفتر امور خاور نزدیک وزارت امور خارجه آمریکا گفته: «هنوز برنامه مشخصی وجود ندارد؛ اما گمان می‌کنم عمان گاهی همچون شریکی ارزشمند در از میان برداشتن این شکاف رفتار کرده است و اگر در آینده هر گونه فرصت برای مذاکره با ایران باشد، مایه خرسندی ما خواهد بود که این فرایند را با کمک عمان انجام دهیم».

اسنایپ ضمن تأکید بر اینکه ایالات متحده خواهان روابطی بهتر با ایران است، افزود: «هم‌اکنون بی‌اعتمادی‌های بسیاری میان دو کشور هست؛ بنابراین، برای هر دو طرف بهتر است که این بی‌اعتمادی‌ها را کنار بگذارند».

وی با اشاره به روابط نزدیک و صمیمانه عمان با ایران، این موضوع را برای آمریکا مهم دانسته و گفته: «کانال عمان برای ایالات متحده بسیار با اهمیت است».

این سخنان در حالی از سوی یک مقام وزارت خارجه آمریکا بر زبان می‌آید که در ماه‌های اخیر، موضوع احتمال مذاکره مستقیم و حتی برقراری روابط میان ایران و آمریکا، به یکی از مباحثمهم منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است.

از سوی دیگر، دولت عمان در گذشته نیز در چندین مورد وظیفه انتقال پیام میان ایران و آمریکا را بر عهده داشته و این امر از سوی مقامات وقت هر دو کشور تأیید شده است.

به هر حال، سخنان اسنایپ میتواند تأیید دوبارهای بر اهمیت یافتن موضوع مذاکره ایران و آمریکا و تلاش در یافتن راههای مناسب برای این موضوع است؛ هرچند، عمق شکافها و اختلافات در مسائل گوناگون، تاکنون مانعی جدی بر سر راه هر گونه گفتوگو بوده است