به گزارش افکارنیوز به نقل از العالم، فرانسه نيروهاي ارتش خود را در كشور مالي در وضعيت آماده باش قرار داده تا طبق ادعای خود از پيشروي "گروه هاي تروريستي" به سوي باماكو پايتخت اين كشور جلوگيري كند.

نیروهای فرانسوی مستقر در چاد پس از آنکه رئیس جمهور فرانسه به آنها دستور داد به سوی شمال مالی حرکت کنند، حملات زمینی و هوایی خود را ضد این گروه ها آغاز کردند.

" فرانسوا اولاند " رئیس جمهور فرانسه به خبرنگاران گفت: پاریس به منظور زمینه سازی برای مداخله نیروهای آفریقایی برای سرنگونی «شورشیان»، عملیات نظامی خود را در مالی ادامه خواهد داد و تدابیر امنیتی را برای مبارزه با تروریسم در خاک خود نیز تشدید خواهد کرد.

وی ادعا کرد که نیروهای فرانسوی توانستند پیشروی گروه های مسلح شورشی را متوقف، و خسارات سنگینی به آنان وارد کنند.

در حالی که آمریکا حمایت خود را از مداخله فرانسه در کشور مالی اعلام کرده، روسیه تاکید کرده است که هیچ کس به جز آفریقاییها نمی توانند مشکلات این قاره را حل کنند.

" لیلو میلنگو " کارشناس مسائل آفریقا در گفت وگو با شبکه خبری العالم با رد دخالت نظامی فرانسه در کشور مالی اظهار داشت: نمی توانیم آنگونه که رسانه های فرانسه تبلیغ می کنند همه را در سبد تروریسم قرار دهیم، چون همه اهالی شمال مالی تروریست نیستند.

وی افزود: باید تعریف واضحی با ارایه منشور بین المللی در باره این که چه کسی تروریست است و چه کسی تروریست نیست، صورت بگیرد.

مارين لوپن رهبر حزب جبهه ملي فرانسه نيز با وجود حمايتش از مداخله نظامي در مالي تاكيد كرد: جاي تعجب است كه فرانسه براي مهار گروه هاي تروريستي در مالي مداخله نظامي مي كند، در حالي كه پاريس با اسلحه و پول از افراد مسلح در سوريه و عمليات تروريستي آنها در كشتار غير نظاميان و تخريب زيرساختار اين كشور حمايت مي كند.