به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رئیس جمهور لبنان در پایان سفر خود به روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان عصر دیروز به سفر خود به مسکو که در جریان آن با مقامات این کشور از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور دیدار کرد، پایان داد.

دیدار با پوتین آخرین برنامه کاری سلیمان در سفر به روسیه بود که در جریان آن مناسبات دوجانبه و آمادگی برای تقویت این مناسبات در تمامی زمینه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمان و پوتین در این دیدار همچنین بر اهمیت حل بحران در سوریه از طریق گفتگوها تاکید کردند. رئیس جمهور لبنان در این دیدار از سختی‌های آوارگان سوری که تعداد آنها روز به روز در مرزهای لبنان افزایش می‌یابد، سخن گفت. ولادیمیر پوتین نیز بر آمادگی مسکو برای هر اقدامی در این راستا تاکید کرد.

پوتین به توافقنامه‌های امضا شده میان دو کشور در زمینه‌های نظامی و آموزشی و تجهیراتی اشاره کرده و گفت که توافقات در برخی بخش‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی نیز اجرایی شده است.

رئیس جمهور روسیه در مورد اوضاع سوریه تاکید کرد که موضع مسکو مشخص و اعلام شده است و آن نشستن پای میز گفتگوها بدون دخالت خارجی است، این ملت سوریه است که خودش باید راه کشورش را انتخاب کند و آن را به اجرا بگذارد.

پوتین با استقبال از سیاست‌های لبنان در راستای محافظت از امنیت و وحدت و ثبات در این کشور و اتحاذ سیاست بی‌طرفی در قبال تحولات سوریه از کشورهای دیگر منطقه و بین‌المللی نیز خواست تا مانند لبنان اقدام کنند.

وی تاکید کرد که روسیه دائما در کنار لبنان و مسائل بر حق این کشور در محافل بینالمللی است و شاخص ترین ابعاد این همکاری در زمان عضویت غیر دائم لبنان در شورای امنیت سازمان ملل بود که همگراییها و هماهنگیها به صورت مستمر بین دو طرف نمود داشت.