برگزاری تظاهرات مردم بحرین در روز جمعه

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، ۵ جمعیت معارض بحرینی از برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در روز جمعه ۲۵ ژانویه (۶ بهمن) خبر دادند در حالی که وزارت کشور شرکت در این تظاهرات را ممنوع کرده و آن را غیرقانونی خوانده است.

۵ جمعیت «وفاق، وعد، الإخاء، الوحدوی و القومی» در بیانیه‌ای که در پایگاه رسمی جمعیت وفاق منتشر شده است اعلام کردند که روز جمعه تظاهراتی مسالمت آمیز با شعار «از مطالبات خود دست نمی‌کشیم» برگزار خواهند کرد و خواستار آزادی رهبران معارضان خواهند شد و مطالبات آزادی خواهانه خود را اعلام خواهند کرد.

از سوی دیگر وزارت کشور بحرین مردم را از مشارکت در این تظاهرات بر حذر داشت و آن را غیرقانونی خواند، یک منبع امنیتی در بیانیه‌ای که در پایگاه وزارت کشور منتشر شده تأکید کرد که نیروهای امنیتی راه‌کار‌های قانونی لازم برای توقیف این تظاهرات را به کار خواهند گرفت و مدعی شد که ممنوعیت این تظاهرات که در منطقه «رأس الرمان» و «باب البحرین» برگزار می‌شود به دلیل وجود سازمان ها و موسسات اقتصادی و دولتی مهم در این مناطق است.

وی با تأکید بر اینکه شرکت در این تظاهرات بر خلاف قانون است افزود: به معارضان پیشنهاد داده‌ایم که این تظاهرات را در منطقه دیگری برگزار کنند.

تظاهرات روز جمعه اولین تجمع مسالمت آمیز معارضان بعد از اقدام «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین در دعوت به گفتمان «توافق ملی» است که معارضان نیز از این مسأله استقبال کردند.

بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱(۲۵ بهمن ۸۹) شاهد اعتراضات مردمی بوده و رژیم آل خلیفه مدعی است که جمعیت وفاق محرک این اعتراضات است، در حالی که جمعیت وفاق خواهان برپایی سلطنت مشروطه با دولتی منتخب در کشور است