حمایت دولت عراق از ترکمان‌ها

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اتحادیه اسلامی ترکمان های عراق با صدور بیانیهای از دولت بغداد خواست، برای حمایت از ترکمان ها و کاهش درد و رنج آنان و نیز شناسایی عاملان حمله به آنان، اقدام جدی و فوری انجام دهد.

در بیانیه دفتر سیاسی اتحادیه اسلامی ترکمان های عراق آمده است: یک بار دیگر شهر «طوز خورماتو» شاهد کشته شدن تعداد زیادی از اهالی خود به دست تروریست‌ها بود.

در این حمله یک تروریست با کمربند انفجاری مراسم عزاداری در حسینیه سید الشهداء را هدف قرار داده و جنایت وحشتناکی را رقم زد. این مراسم برای یکی از اهالی این شهر که به ضرب گلوله تروریست ها ترور شده بود، برگزار شده بود.

در بیانیه مزبور همچنین آمده است: ضعف عملکرد نهادهای امنیتی طوز خورماتو را به صحنه حملات تروریست ها تبدیل کرده و در این میان اختلافات سیاسی نیز اوضاع امنیتی این شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابر بیانیه دفتر سیاسی اتحادیه اسلامی ترکمان عراق، فریاد اعتراض ترکمان‌ها به عملیات هر روزه کشتار و جنایت، هیچ پاسخی نداشته است تا جایی که مردم به نهادهای ذیربط و با نفوذ شکایت و هر راهی را که به نظر می‌رسید موثر واقع شود، امتحان کردند اما تلاش ها و درخواست هایشان بی نتیجه مانده است.

این بیانیه می‌افزاید: عملیات تروریستی امروز، مهر تایید دیگری بر غیر قابل قبول بودن توجیهات واهی و بی اساس نهادهای ذیربط است و هدف سلسله انفجارهای پی در پی علیه ترکمان ها در تمام مناطق محل سکونت آنان، مجبور کردن آنان به ترک خانه های اجدادی آنان است.

این اعتراض ها در حالی شدت گرفته است که یک عامل انتحاری امروز کمربند انفجاری خود را در مجلس عزاداری در شهرستان طوز خورماتو در استان صلاح الدین واقع در شمال عراق منفجر کرد.

این انفجار تروریستی بیش از یکصد و ۴۰ شهید و مجروح بر جا گذاشت. علی هاشم دبیر کل جبهه ترکمانها و احمد عبدالواحد معاون استاندار صلاح الدین از جمله قربانیان این انفجار بودند