به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد هیچ نشانهای مبنی بر اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، سرنگون خواهد شد وجود ندارد؛ این در حالی است که پاریس در ماههای گذشته همواره تأکید میکرد، بشار اسد از قدرت کنار خواهد رفت.

فرانسه که از جمله کشورهای استعمار کننده سوریه در سال‌های گذشته بوده با آغاز ناآرامی‌ها در این کشور هم آشکارا از مخالفان سوریه که قصد براندازی بشار اسد را داشتند، حمایت کرد. پاریس همچنین از جمله اولین کشورهایی بود که ائتلاف مخالفان سوریه را به رسمیت شناخت.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، امروز گفت: «اوضاع تغییری نمی‌کند. راه حلّی که ما امیدش را داشتیم منظورم سقوط بشار اسد و به قدرت رسیدن ائتلاف مخالفان است اتفاق نیفتاده است.»

لوران فابیوس در ماه دسامبر گفته بود: «بشار اسد به خط پایان نزدیک شده است.»

با این حال، او امروز در نشست سالانه با مطبوعات که به مناسبت سال نو میلادی صورت می‌گیرد، گفت: «وساطت‌های بین‌المللی و بحثدرباره بحران‌هایی که از ماه مارس سال ۲۰۱۱ شروع شده‌اند، به هیچ جا نرسیده‌اند.»

وزیر خارجه فرانسه همچنین خبر داد رهبران گروه‌های مخالف سوریه و نمایندگان حدود ۵۰ کشور و سازمان در روز ۲۸ ژانویه در پاریس تشکیل جلسه خواهند داد تا درباره راههای عملی کردن تعهدات قبلی گفتگو کنند.

وی تأکید کرد: «فرانسه همچنان همانند سایر کشورها در تلاش است تا راه حلّی پیدا کند تا با جایگزین کردن بشار اسد، سوریه‌ای متّحد که به خواسته‌های عموم جامعه احترام می‌گذارد، به وجود آورد.»

با این حال، فابیوس در پایان سخنانش گفت: ما از این هدف فاصله زیادی داریم.