بان کی مون: کمک بین المللی به سوریه محدود است

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه با اشاره به اینکه این نهاد بین المللی صرفا کمک های محدودی را برای رفع نیاز میلیون ها نفر از مردم سوریه دریافت می کند، اعلام کرد که وظیفه انسان دوستانه سازمان ملل نیازمند کمک های سخاوتمندانه است.

این اظهارات بان کی مون در قالب کنفرانسی صورت گرفته که در کویت برگزار شده است و هدف از آن تامین ۱ میلیارد دلار کمک به همسایگان سوریه است که به پناهگاه ۷۰۰هزار مهاجر سوری تبدیل شده اند. هدف از این کنفرانس همچنین تامین ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای تامین مالی کمک های بشردوستانه به ۴ میلیون تبعه سوری داخل کشورشان است.

بر اساس اعلام خبرگزاری کویت(کونا)، دبیرکل سازمان ملل در این باره اعلام کرده است که همزمان با افزایش نیاز به کمک های انسان دوستانه، سطح پاسخ هایی که به این درخواست های سازمان ملل داده می شود، بسیار محدود است.

خبرگزاری کویت در ادامه نقل قول از بان کی مون آورده است که: به همین دلیل است که من از تمام جامعه بین المللی می خواهم تا حمایت های سخاوتمندانه خود را ارائه کنند.

این در حالیست که سازمان ملل تاکنون پاسخ تامین تنها ۱۸ درصد از نیازهای موجود در قبال بحران سوریه را دریافت کرده است.

در ادامه این خبر به اظهارات «رابرت واتکینز» هماهنگ کننده کمک های بشردوستانه سازمان ملل در لبنان، کشوری که این روزها شاهد بیشترین هجوم پناهندگان سوریه است، اشاره شده که در مصاحبه با رویترز، اعلام کرده است که سازمان ملل در کنفرانسی که با محور کمک به بحران سوریه در کویت برگزار شد، وعده کمک های بزرگی را دریافت کرد.

واتکینز همچنین اعلام کرده است که این حقیقت که کنفرانس کمک به بحران سوریه در کویت برگزار شده است، سایر کشورهای ثروتمند حاشیه خلیج فارس که مخالفان سوری را هدایت می کنند را ترغیب می کند تا از تلاش های بین المللی در قبال سوریه حمایت کنند.

خبر اظهارات بان کی مون درباره محدود بودن سطح کمک های اختصاص داده شده بین المللی در قبال بحران سوریه در شرایطی گزارش می شود که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در ژستی بشردوستانه از اختصاص ۱۵۵ میلیون دلار دیگر به نام مردم سوریه و به کام مخالفان بشار اسد رئیس جمهوری این کشور خبر داد