تلاش برای ممانعت از ریاست چاک هیگل بر پنتاگون

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، دو روز قبل از جلسه استماع چاک هیگل در سنا به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی آمریکا، یک گروه حامی اسرائیل به منظور رایزنی علیه وی، راهی کپیتال هیل شدند.

«اتحاد مسیحیان برای اسرائیل»، گروه حامی اسرائیل اعلام کرد، بیش از ۴۰۰ کشیش از ۴۶ کشور به درخواست آنها برای روانه شدن به واشنگتن به منظور بیان نگرانی‌های خود درباره تصدی پست وزارت دفاع توسط چاک هیگل پاسخ داده‌اند.

«دیوید بروگ»، مدیر اجرایی اتحاد مسیحیان برای اسرائیل با بیان اینکه پاسخ کشیشان فراتر از انتظار آنها بوده، اظهار داشت: این نشانه نگرانی عمیق اعضاء سازمان درباره تصدی بالاترین مقام پنتاگون به دست هیگل است.

وی افزود: تمرکز پیام ما این است که هیگل نامزدی است که بر روی بزرگترین تهدید علیه متحد ما یعنی اسرائیل و نیز آمریکا چشم بسته است و آن تهدید عزم ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

بروگ پیش‌بینی کرد فعالان اتحاد مسیحیان برای اسرائیل با ۷۸ دفتر سنا و نیز بیش از ۵۰ سناتور دیدار کنند. این فعالان قصد دارند در طول این دیدارها به ۲۲ هزار نامه‌ای اشاره کنند که حامیان این گروه برای مخالفت با هیگل به سناتورها ارسال کرده‌اند.

به گفته مدیر اجرایی این گروه، زمان آن رسیده تا سناتورها بشنوند کسانی که به آنها رای‌ داده‌اند، به شدت احساس می‌کنند، ‌ هیگل امنیت آمریکا و متحد آن اسرائیل را به مخاطره می‌اندازد.

بر اساس این گزارش، البته همه گروههای حامی اسرائیل مخالف هیگل نیستند و حتی برخی حمایت خود را از نامزدی او اعلام کردهاند