ژست بشردوستانه اوباما

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در قالب ویدئویی خطاب به مردم سوریه، در ژستی بشردوستانه از اختصاص بودجه ای مازاد برابر با ۱۵۵ میلیون دلار برای تامین کمک های بشردوستانه به مردم سوریه خبر داد و این در حالیست که پیشتر نیز چنین اخباری به بهانه کمک های مالی آمریکا به مخالفان سوریه منتشر شده است.

رئیس جمهوری آمریکا در قالب ویدئویی که در وب سایت کاخ سفید قرار گرفته است، مدعی شد که کمک های واشنگتن نشان دهنده تعهد مردم آمریکا است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، به این ترتیب کل مبلغ کمک های آمریکا به مردم سوریه در طول دو سال گذشته به رقمی معادل ۳۶۵ میلیون دلار می رسد.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشته است که آمریکا مدت هاست که از «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه خواسته است که قدرت را ترک کند. واشنگتن همچنین مدعی شده است که سقوط نظام سوریه اجتناب ناپذیر است.

کاخ سفید، همچنین در کنار کمک به مخالفان سوریه با عنوان کمک های بشردوستانه به مردم این کشور، تحریم های اقتصادی علیه دمشق را نیز افزایش داده و در عین حال شورای مخالفان سوریه را به عنوان نماینده قانونی مردم این کشور به رسمیت شناخته است.

بر اساس این خبر، آمریکا در حالی به کارگیری روش های تحریم و کمک به مخالفان سوریه را در پیش گرفته است که مردم این کشور از جنگ های کشورشان خسته شده اند و به همین دلیل است که رئیس جمهوری آمریکا تمایلی به مداخله مستقیم در جنگ داخلی سوریه ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا در این باره در مصاحبه اخیر خود با شبکه خبری «سی بی اس» با اشاره به اینکه وظیفه او حفاظت از آمریکا و درگیر شدن در جاهایی است که آمریکا می تواند در آنجا تفاوت ایجاد کند، اعلام کرده است که: انتقال ها و تحولاتی در حال وقوع در سراسر جهان هستند که ما نمی توانیم بر همه جنبه های آنها نظارت داشته باشیم.

اوباما در ادامه اظهارات خود که روز گذشته در قالب ویدئویی در وب سایت کاخ سفید قرار گرفته، مدعی شده است که او هیچ توهمی درباره شرایط سوریه ندارد اما همچنان بر این باور است که نظام این کشور به پایان خواهد رسید.

اوباما اینطور مدعی شده است که: مردم سوریه فرصت برای ایجاد آینده اشان خواهند داشت و آنها همچنان به پیدا کردن شریکی در آمریکا ادامه خواهند داد.

آمریکا در حالی مدعی کمک های بشردوستانه به مردم سوریه و نگرانی درباره آینده آنها می شود که خود این کشور با حمایت های مالی و تسلیحاتی از مخالفان و تروریست های تحت آموزش غرب در سوریه، درصدد ایجاد ناامنی و ناآرامی برای مردم سوریه و در نهایت فراهم کردن مقدمه لازم برای مداخله نظامی در این کشور است