فراخوان گروهی برای یورش به کاخ ریاست جمهوری مصر
افکار

- گروه بلک بلوک در صفحه شخصی خود در فیس بوک پیام تهدید‌آمیزی را علیه «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر و جماعت اخوان‌المسلمین قرار داد.

در این پیام آمده است که در صورت عدم کناره‌گیری مرسی و اخوان‌المسلمین از قدرت، گروه بلک بلوک به کاخ الاتحادیه یورش خواهد آورد.

متن این پیام چنین است: به مرسی و اخوان‌المسلمین! برکناری از قدرت و یا آشوب، ۱۱ فوریه به کاخ ریاست جمهوری یورش خواهیم آورد، وعده ما در کاخ الاتحادیه ساعت ۳:۳۰ عصر.

این در حالی است که چند روز پیش قاضی «طلعت عبدالله» به نیروهای پلیس و نیروهای مسلح که مامور بازداشت قضایی مجرمان هستند، دستور داد تا اعضای گروه بلک بلوک و تمامی افرادی که مظنون به عضویت در این گروه هستند، بازداشت کنند.

قاضی «حسن یاسین» رئیس دفتر فنی و سخنگوی دادستانی کل در اظهاراتی گفت: تحقیقاتی که دفتر فنی دادستانی کل بعمل آورده است، نشان می‌دهد که گروه بلک بلوک یک گروه تروریستی است که اقدامات تروریستی انجام می‌دهد.

در همین راستا «ابراهیم الدراوی» مدیر مرکز " مطالعات فلسطین " در قاهره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به اینکه جریان بلک بلوک عامل اجرای نقشه بین المللی برای تخریب مصر و ایجاد هرج و مرج در آن است، اظهار داشت: آژانس بین المللی امنیت در راستای تخریب موسسات ملی و دولتی مصر، در تامین مالی و آموزش جوانان جریان بلک بلوک دست دارد.

دومین سالگرد انقلاب در مصر در روز ۲۵ ژانویه شاهد خروج گروهی به نام "بلوک سیاه" یا "بلک بلوک" در میان تظاهر کنندگان بود