افکار

وزیران و مقامات ارشد پاکستانی در مراسم سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در اسلام‌آباد شرکت کردند

افکار

- این مراسم که سفرای کشورهای مختلف در پاکستان نیز در آن حضور داشتند در محل سفارت ایران در اسلام‌آباد برگزار شد.

«رحمان ملک» وزیر کشور پاکستان که در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دوستی و قرابتی که بین ایران و پاکستان وجود دارد با پول و منافع تجاری - اقتصادی قابل سنجش نیست.

وی افزود: همکاری ایران و پاکستان برای مبارزه با تروریسم نتایج خوبی به دنبال داشته که ریشه‌کن کردن گروه تروریستی «جندالله» یکی از نتایج مثبت این همکاری است.

«فیصل کریم کندی» معاون سخنگوی مجلس ملی پاکستان نیز گفت: سفر هیئت‌های سیاسی بین ایران و پاکستان باعثاستحکام مناسبات دو جانبه و اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاری بیشتر بین ۲ کشور شده است و نمونه بارز این همکاری و اعتماد امضای قرارداد واردات گاز از ایران به‌رغم فشار‌های بین‌المللی می‌باشد.

خانم «فردوس عاشق اعوان» وزیر مقررات و خدمات ملی هم که در مراسم بزرگداشت سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب شرکت کرده بود گفت: پاکستان و ایران نقش کلیدی در پیشرفت، امنیت و رفاه مردم منطقه دارند.

«حسین روش» معاون سفیر ایران در پاکستان نیز پس از این مراسم، در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد ابراز داشت: ایران و پاکستان دارای پیشینه روابط تاریخی هستند.

وی که بعد از شرکت در مراسم ۳۴ سال پیروزی انقلاب در جمع خبرنگاران حاضر شده بود افزود: ایران و پاکستان در حال گسترش روابط با یکدیگر هستند.

روش بیان کرد: ایران با صادرات بیش از هزار مگاوات برق به پاکستان موافقت کرده و به محض اینکه کابینه این کشور اعلام آمادگی کند صادرات برق آغاز می‌شود.

معاون سفیر ایران تأکید کرد: ایران در حال حاضر به پاکستان برق صادر می‌کند اما حجم برق صادر شده کم است و در پی افزایش ان هستیم.

حسین روش گفت: حجم تجارت بین ۲ کشور ۱ میلیارد دلار است اما روسای جمهور ایران و پاکستان برای افزایش این حجم تجارت تا ۵ میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند.

وی افزود: پاکستان برای صادرات ۳۰۰ میلیون تن گندم به ایران اعلام آمادگی کرده و قرارداد قطعی در این زمینه به امضا رسیده است.

معاون سفیر ایران خاطر نشان کرد: اگرچه توطئه‌های بین‌المللی سبب شده است تا ایران و پاکستان نتوانند آنطور که باید حجم سرمایه‌گذاری خود در کشور مقابل را افزایش دهند اما وقت آن رسیده که تهران واسلام‌آباد حصار فشار‌های بین المللی را شکسته و روابط تجاری - اقتصادی خود را گسترش دهند.

حسین روش تأکید کرد: پاکستان و ایران ظرفیت‌های زیادی برای گسترش مناسبات ۲ جانبه دارند و می‌توانند به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کنند.

در ادامه، تصاویر حضور مقامات پاکستانی و سفرای کشورهای مختلف در پاکستان را در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ببینید.

کد خبر: 192217