آل‌خلیفه دیگر شایسته حکومت بر بحرین نیست
افکار

- «عبدالرئوف الشائب» سخنگوی جنبش ۱۴ فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس به بررسی آخرین تحولات بحرین در آستانه روز ۱۴ فوریه، سالروز آغاز انقلاب بحرین پرداخت.

آل خلیفه به خوبی می‌داند گفت‌وگوها بدون نتیجه است

وی درباره اهداف حکومت آل خلیفه از مطرح کردن موضوع گفت‌وگوهای ملی گفت: کاملا واضح است که حکومت آل خلیفه با مطرح کردن موضوع گفت‌وگوها به دنبال منحرف کردن تحرکات مردم است. آل خلیفه به خوبی می‌داند که این گفت‌وگوها بدون نتیجه بوده و مثمر ثمر نخواهد بود به خصوص که حکومت آل خلیفه خود را طرف این گفت‌وگوها نمی‌داند.

گفت‌وگوها به گونه‌ای طراحی شده که گویا مردم بحرین با یکدیگر اختلاف دارند


الشائب گفت: حکومت آل خلیفه زمانی که موضوع گفت‌وگوها را مطرح کرد، خود را بخشی از این گفت‌وگوها تلقی نکرده و این گفت‌وگوها را طوری طراحی کرده که گویی بین مردم بحرین و بین شیعیان و سنی‌های این کشور اختلاف و درگیری وجود دارد و به همین دلیل این گروه‌ها باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند و حکومت نیز ناظر این گفت‌وگوها باشد.

وی افزود: این گفت‌وگوها به گونه‌ای است که گویی هیچ اختلافی میان حکومت و مردم وجود نداشته و اختلاف‌ها میان خود مردم است و همچنین آل خلیفه تلاش دارد این موضوع را به جامعه جهانی و رسانه‌ها تلقین کند.

سخنگوی جنبش ۱۴ فوریه بحرین در ادامه این مصاحبه به بی‌اهمیتی مردم بحرین به طرح گفت‌وگوها و ادامه تظاهرات در بخش‌های مختلف این کشور اشاره کرد و گفت: فراخوان‌ها برای برگزاری تظاهرات گسترده در روز ۱۴ فوریه[سالروز آغاز انقلاب مردم بحرین] و اعتصاب‌ها و تجمع ها همچنان پایدار بوده و ادامه دارد.



گفت‌وگوهای ملی مردم را برای سرنگونی نظام آل خلیفه مصمم‌تر کرده است


وی افزود: من معتقدم که انقلابیون بحرین به خوبی درباره اهمیت ادامه انقلاب و ضرورت ایجاد تغییرات ریشه‌ای هوشیار بوده و این گفت‌وگوها هیچگونه تاثیری بر تحرکات و اعتراضات آنها نگذاشته بلکه شعله انقلاب را برافروخته کرده و آنها را برای استمرار در راهشان که همانا «سرنگونی نظام آل خلیفه» است، مصمم‌تر کرده است.

همه مردم بحرین و احزاب انقلابی گفت‌وگو با آل خلیفه را رد کرده‌اند

سخنگوی جنبش ۱۴ فوریه بحرین درباره احزابی که مشارکت در هرگونه گفت‌وگو با رژیم آل خلیفه را رد کرده، گفت: همه ملت بحرین و تمامی احزاب انقلابی، مشارکت در این گفت‌وگو را رد کرده‌اند. تنها احزابی که وارد این گفت‌وگوها شدند ۶ حزب مجوز دار است و این احزاب ۸ نفر را به عنوان نماینده به عنوان احزاب مخالف به این گفت‌وگوها فرستاده‌اند اما بقیه احزاب و گروه‌های انقلابی، همگی این گفت‌وگوها را رد کردند و آن را قبول نکردند.

وی درباره دلیل مشارکت گروه‌های مخالف در این مذاکرات گفت: گروه‌های مخالف خواستند با مشارکت در این مذاکرات، توپ را در زمین آل خلیفه بیاندازند و هیچ بهانه‌ای به دست آنها ندهند و این گروه‌ها به خوبی می‌دانند که مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و اگر می‌خواست به نتیجه برسد، حکومت آل خلیفه توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی درباره خشونت‌ها در این کشور را جدی می‌گرفت.

آل خلیفه با جنایت‌هایی که مرتکب شد دیگر شایسته حکومت در بحرین نیست

عبدالرئوف الشائب تاکید کرد: از مردم میخواهیم به تحرکات و فعالیتهای خود ادامه دهند و فریب طراحیهای آل خلیفه را نخورند. مردم بحرین دارای هدف و دیدگاه واضح و یکسانی است. آل خلیفه با جنایتهای که مرتکب شد و پس از آنکه اشغالگر سعودی را وارد کشور کرد، دیگر شایسته حکومت نیست و ما معتقدیم که مبارزه با این نظام و استقرار حکومتی دموکراتیک، خواسته تمام ملت بحرین است.