خطر طایفه‌گرایی درعراق همپای تروریسم است
افکار

- نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق عصر یکشنبه در بیانیه‌ای از گروه‌های سیاسی، فرهیختگان، سازمان‌های جامعه مدنی، روسای عشایر و شهروندان عراق خواست تا در یک جبهه بایستد و از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند.

نوری مالکی خاطرنشان کرد: عملیات‌های تروریستی اخیر و انتخاب زمان و مکان آن برای کشتار غیرنظامیان بی‌گناه باید توجه تمام مردم عراق را نسبت به ماهیت طرح‌های ترسیم شده علیه امنیت کشور و آینده و همزیستی مسالمت آمیز مردم جلب کند.

وی در ادامه افزود: در نظر ما خطر تروریست‌های قاتل که دست به جنایت‌های وحشیانه می‌زنند، از خطر طایفه‌گرایان کم‌تر است؛ طایفه‌گرایانی که متاسفانه از سوی طرف‌های سیاسی در داخل و خارج از کشور حمایت می‌شوند.

نخست‌وزیر عراق اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده صداهایی که ندای طایفه‌گرایی را سر می‌دهند، خفه شوند و صدای خرد، میانه‌روی و وحدت ملی بر تمام صداهای‌ اختلاف برانگیز چیره شود.

نوری مالکی از نیروهای مسلح نیز خواست تا در هدف قرار دادن تروریسم و تعقیب و پیگرد عاملان آن کوتاهی نورزند.

وی از رسانه‌ها نیز خواست تا اجازه پخش صداهایی را ندهند که در راستای تشویق خشونت، طایفه‌گری و فتنه افکنی قرار دارند و دستگاه‌های دولتی را نیز به برخورد جدی با چنین کسانی فراخواند.

بغداد روز یکشنبه شاهد انفجارهای زنجیرهای بود که مناطق الصد، الامین، الکمالیه، الجبیبة، الحسینیه، المعامل، فلسطین، السیدیه و الکراده را هدف قرار داد و به کشته و زخمی شدن دهها تن انجامید.