رئیس‌جمهور دوچرخه‌سوار بالاخره پیروز شد
افکار

- رافائل کوره‌آ رئیس‌جمهوری اکوادور برای سومین بار با بیش از ۵۰ درصد آرا برنده انتخابات این کشور شده و رقیب اصلی وی شکست را پذیرفته است.

رافائل کوره‌آ در سخنانی برای هوادارانش در کیتو پایتخت اکوادور خواستار ادامه انقلاب برای چهار سال دیگر شد.

دکتر کوره آ در اقدامی نمادین با دوچرخه و به همراهی همراهانش به مرکز ثبت نام ریاست جمهوری رفته بود تا انقلاب شهروندی خود را ۴ سال دیگر ادامه دهد. وی که اولین بار در سال ۲۰۰۷ انتخاب شد تا حدود زیادی مسئول برقراری ثبات سیاسی در کشوری که چند دهه کودتا و اعتراضات را تجربه کرده، شناخته می شود اما منتقدانش کوره‌آ را به رفتن به راه استبداد متهم می کنند.

رافائل کوره‌آ که یک اقتصاددان ۴۹ ساله تحصیل کرده آمریکاست، به اجرای سیاست‌هایی در جهت تقویت قدرت خود و کاهش نفوذ سیاسی مخالفان و رسانه‌های غیردولتی متهم می‌شود. اما " انقلاب شهروندی " وی باعثشده چهره‌ای محبوب در میان بسیاری از مردم عادی شود و دوستان زیادی در میان رهبران چپ‌گرای آمریکای لاتین پیدا کند. نتایج شمارش بخشی از آرا نشان داد که کور‌ه‌آ ۵۶.۶ درصد از آرا را کسب کرده که ۲۴ درصد از رقیب اصلی اش " گیلرمو لاسو "، بانکدار سابق بیشتر است. پیش‌بینی می شود که هیچ یک از شش نامزد دیگر نتوانند بیش از پنج درصد آرا را کسب کنند.

رئیس شورای انتخابات ملی پس از شمارش ۴۰ درصد آرا گفت که نتیجه نهایی خیلی متفاوت نخواهد بود. این در حالی است که کوره‌آ به فاصله کمی پس از این اعلامیه مدعی پیروزی شد.
وی گفت: هیچ کس نمی تواند مانع از ادامه این انقلاب شود.

قدرت‌های استعماری دیگر کاره‌ای نیستند. می‌توانید مطمئن باشید که در این انقلاب مردم اکوادور همه کاره هستند. ما اینجاییم تا به شما خدمت کنیم.

به گزارش شبکه بی بی سی، رافائل کورهآ طی شش سالی که در قدرت بوده دسترسی به امور بهداشتی و آموزش را گسترش داده، هزاران کیلومتر جاده را مرمت کرده و به این ترتیب اشتغال زیادی ایجاد کرده است. میزان فقر به طور قابل توجهی در این مدت کاهش یافته است. همزمان منتقدان می گویند که از زمان به قدرت رسیدن، کورهآ دادگاهها و مناصب دولتی را با افرادی پر کرده که متحدان او هستند و آزادی بیان را محدود کرده است