اوغلو: دمشق با الابراهیمی همکاری نمی کند
افکار

- احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در حاشیه یک نشست اقتصادی در استانبول گفت: پاسخ نظام سوریه به همه طرح‌های پیشنهادی اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، و طرح‌های شبیه به آن، منفی بوده است.

داوود اوغلو همچنین بر ضرورت اقدام هرچه سریعتر جهت برقراری صلح در سوریه تاکید کرد و گفت: تصمیم نهایی درباره سوریه به خود مردم این کشور و ائتلاف ملی مخالفان سوریه مربوط می‌شود.

وی در ادامه از حمایت دائم کشورش از طرح‌های پیشنهادی الابراهیمی اشاره کرده و درباره انفجار مرزی اخیر در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه نیز گفت: تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

اوغلو تاکید کرد: این انفجار توسط عاملی تروریستی صورت گرفت و غیرنظامیانی را هدف قرار داده بود که برای ارائه کمک‌های انسانی به نیازمندان در شرایط دشوار تلاش می‌کنند.

اوغلو در پاسخ به سئوالی درباره ارسال تجهیزات جنگ سایبری از سوی رژیم صهیونیستی به ترکیه نیز گفت: ما از همان ابتدا گفته‌ایم که از اصول خود که به آن ایمان داریم دست نمی‌کشیم. این مسائل مربوط به تکنولوژی است، موضع ترکیه درباره اسرائیل کاملا واضح و آشکار است.

وزیر خارجه ترکیه در پایان درباره امکان کنار گذاشتن آنکارا از اتحادیه اروپا نیز گفت: امکان ندارد هیچ قدرتی بتواند ترکیه را از اتحادیه اروپا جدا کند.