اعدام یک معلول ذهنی دیگر در آمریکا با تزریق
افکار

- یک مرد معلول ذهنی آمریکایی قرار است روز سه شنبه هفته جاری(فردا) به جرم قتل در سال ۱۹۹۰ میلادی، با تزریق مرگبار در ایالت «جورجیا» اعدام شود و این در حالیست که فعالان حامی حقوق بشر و حامیان سلامت روان، اعدام این معلول ذهنی را «ناکامی در اجرای عدالت» نامیده اند.

این مرد معلول ذهنی «ورن هیل» نام دارد که ۵۲ ساله و یک آمریکایی آفریقایی تبار است و بر اساس گزارش های منتشر شده ضریب هوشی او ۷۰ اعلام شده است که همین امر منجر شده است که وی زیر آستانه ناتوانی ذهنی قرار بگیرد.

در این خبر آمده است که هیل به جرم کشتن نامزد خود در حال سپری کردن دوره حبس ابد خود بوده و هنگامی که در زندان بود یکی از هم بندی های خود را به قتل می رساند و به جرم این قتل به اعدام محکوم می شود.

«بریان کمر» وکیل این معلول ذهنی در درخواست تجدید نظر در اجرای حکم موکل خود نوشته است که: هیچ بحثی نیست که آقای هیل یک عقب مانده ذهنی است و به همین دلیل اعدام آقای هیل شکست اساسی اجرای عدالت محسوب می شود.

بر اساس این خبر، وکیل هیل در دادخواستی جداگانه اعلام کرده است که دادگاه باید اعدام قریب الوقوع آقای هیل را مهار و اجرای حکم اعدام وی را لغو کند.

در ادامه این خبر اینطور نوشته شده است که هیل قرار بود به جرم کشتن یک زندانی دیگر، بعد از گذراندن ۲۱ سال گذشته در صف منتظران اجرای حکم اعدام در اواخر جولای گذشته اعدام شود اما با این حال اجرای حکم او به دلیل تغییری که در نحوه قتل صورت گرفته از سوی وی ایجاد شد، چندین ماه به تعویق افتاد.

هیل اولین زندانی محکوم به اعدام در ایالت جورجیا محسوب می شود که تنها یک دوز کشنده از داروی آرامبخش pentobarbital را دریافت خواهد کرد و این در حالیست که استاندارد قبلی تزریق سه ویال از داروی کشنده بوده است.