اعتصاب در پاکستان دراعتراض به کشتار شیعیان
افکار

- شماری از شهرهای بخش جنوبی پاکستان امروز شاهد اعتصاب عمومی معترضان به انفجار روز شنبه در شهر کویته واقع در منطقه بلوچستان در جنوب غرب پاکستان بود که در پی آن بیش از ۲۵۰ تن کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: معترضان در اعتراض به این انفجار فروشگاه‌ها، مراکز خرید و مدارس این کشور را در شهر کراچی و کویته بستند.

همچنین بنا به گزارش رسانه‌های پاکستانی عبور و مرور در شماری از شهرهای جنوبی پاکستان نیز متوقف شده است.

مقامات محلی بلندپایه در افغانستان نیز از افزایش تدابیر امنیتی در شهر کراچی به دلیل ممانعت از هرگونه خشونت در این شهر خبر دادند.

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از این است که خانواده‌های قربانیان انفجار روز شنبه ضمن ممانعت از دفن اجساد قربانیان، اجساد آنها را در خیابان‌ها قرار داده‌اند و خواهان پاسخ‌گویی به خواسته‌هایشان شدند.

یکی از رهبران گروه هزاره در پاکستان نیز گفت: به گروه‌های ذیربط ۴۸ ساعت فرصت داده تا عاملان انفجار مذکور را دستگیر کنند.

همچنین گروه هزاره که در انفجار روز شنبه هدف قرار گرفته بود نسبت به سازماندهی تظاهراتی اعتراض آمیز در صورت شکست مقامات دولتی پاکستان در بازداشت مرتکبین این جنایت هشدار داد.

اعتصاب کنندگان پاکستانی نیز اعلام کردند: تا زمانی که به خواسته‌های آنها مبنی بر قرار گرفتن شهر کویته تحت کنترل ارتش پاکستان پاسخ داده نشود اجساد قربانیان را دفن نکرده و به اعتصاب خود ادامه می‌دهند.

شیعیان هزاره در دهم ماه ژانویه گذشته نیز در شهر کویته هدف قرار گرفت که در پی آن ۱۲۰ تن کشته شدند