۱۰ رئیس‌جمهوری ثروتمند آمریکا
افکار

- از سال ۱۸۵۰ میلادی به عبارتی ۱۶۲ سال پیش روند مالی و درآمدهای روسای جمهوری آمریکا وارد عصر جدید شد. همچنین تغییر در روند اقتصادی ایالات متحده راه را برای روسای جمهوری این کشور به منظور کسب مال و اموال بیشتر باز گذاشت.

از زمان میلارد فیلمور، سیزدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا بین سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۸۵۳ اکثر روسای جمهوری آمریکا وکلایی بودند که بیشتر سال‌های عمر خود را در میان مردم سپری کردند.

همچنین ثروت خالص چند تن از روسای جمهوری این کشور چون جیمز بوچانان، آبراهام لینکلن، اندرو جانسون، اولیسس گرانت، روترفورد هیز و جیمز آبرام گارفیلد در زمان مرگشان ناچیز بود.

این منبع خبری همچنین اعلام کرد، باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا ثروتی خالص برابر با هفت میلیون دلار دارد و همین نیز از فروش کتاب وی در سال ۲۰۱۰ بدست آمده است.

پایگاه خبری هافینگتون پست نام ۱۰ رئیس‌جمهور ثروتمند آمریکا را اعلام کرده که ثروت خالصشان از یک میلیارد دلار تا ۵۲۵ میلیون دلار است.

جان فیتزجرالد کندی

۱ - جان فیتزجرالد کندی، سی و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا بین سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ میلادی ثروتی بالغ بر یک میلیارد دلار داشت.

وی که در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد با زنی که وارثیک کمپانی بزرگ نفتی بود، ازدواج کرد. پدر کندی نیز یکی از مردان ثروتمند آمریکا و اولین رئیس کمیسیون امنیت و تبادل بود.

تقریبا تمام ثروت سی و پنجمین رئیس‌جمهوری آمریکا از طریق سپرده‌هایی که با سایر اعضای خانواده به اشتراک می‌گذاشت، کسب شده بود.

بیل کلینتون

۲ - ویلیام جفرسون کلینتون(بیل کلینتون)، چهل و دومین رئیس‌جمهوری آمریکا بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ است. ثروت خالص این مرد ۵۵ میلیون دلار آمریکا تخمین زده می‌شود.

کلینتون همانند بسیاری از روسای جمهوری آمریکا زاده خانواده‌ای ثروتمند نبود و پیش از تصدی در این سمت نیز شغل سودآوری نداشت.

وی پس از اتمام دوران هشت ساله ریاست جمهوری‌اش از طریق دریافت مالیات، ۱۲۵ میلیون دلار کسب کرده بود. همچنین بخش هنگفتی از درآمد وی نیز از مبالغی بود که برای سخنرانی‌هایش دریافت می‌کرد. با این حال، ثروت خالص وی در سال ۲۰۰۸ میلادی و زمانی که هیلاری کلینتون، همسرش اعلام کرد که برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری نامزد می‌شود، ۱۳ میلیون دلار کاهش یافت.

فرانکلین دلانو روزولت

۳ - فرانکلین دلانو روزولت، سی و دومین رئیس‌جمهوری آمریکا با ثروتی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار است.

ثروت روزولت که بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ رئیس‌جمهوری ایالات متحده را بر عهده داشت، از طریق ارثو میراثو ازدواج به دست آمد. وی صاحب چند صد متر مربع زمین و ملک در ایالاتی چون جورجیا، نیویورک و مین بود.

روزولت بسیاری از سال‌های جوانی و میان سالی خود را در خدمت مردم گذراند. پیش از آنکه رئیس‌جمهور شود، توسط وودرو ویلسون، بیست و هشتمین رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان معاون رئیس نیروی دریایی این کشور منصوب شد.

هربرت کلارک هوور

۴ - هربرت کلارک هوور، به عنوان سی و یکمین رئیس‌جمهوری آمریکا بین سال‌های ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ ثروت خالصی در حدود ۷۵ میلیون دلار داشت.

وی که یک بچه یتیم بود و توسط عمویش که یک پزشک بود، بزرگ شد، ثروت خود را از طریق مدیریت یک کمپانی استخراج معدن به دست آورد. این رئیس‌جمهور آمریکا برای ۱۷ سال درآمد بسیار بالایی داشت و طی چند سال مدیریت چند کمپانی استخراج معدن را برعهده داشت. وی تمام حقوق دریافتی در دوران ریاست جمهوری خود را به یک خیریه بخشید.

لیندون بینز جانسون

۵ - لیندون بینز جانسون، سی و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا نیز بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۹ ثروتی بالغ بر ۹۸ میلیون دلار داشت.

پدر جانسون زمانی که وی کودکی بیش نبود تمام ثروت خانواده را بر باد داد. وی در تگزاس دارای چند هزار متر مربع زمین بود که منزلش نیز در آن واقع شده بود و به " کاخ سفید تگزاس " شهرت داشت.

این رئیس جمهور و همسرش مالک یک ایستگاه تلویزیونی و رادیویی در تگزاس بودند.

جیمز مدیسون

۶ - جیمز مدیسون، چهارمین رئیس جمهوری آمریکا بین سال‌های ۱۸۰۹ تا ۱۸۱۷ ثروتی بالغ بر ۱۰۱ میلیون دلار داشت.

وی در ایالت ویرجینیای آمریکا یکی از بزرگترین مالکان زمین به شمار می‌رفت به طوری که چند هزار متر مربع زمین داشت.

این رئیس جمهور ثروت هنگفت خود را در دوران تصدی وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری به دست آورده بود. وی در سال‌های آخر عمرش به دلیل ورشکستگی قسمت اعظم ثروت خود را از دست داد.

اندرو جکسون

۷ - اندرو جکسون، هفتمین رئیس جمهوری آمریکا ۱۱۹ میلیون دلار ثروت داشت.

وی یکی از روسای جمهوری ثروتمند آمریکا در سال‌های ۱۸۰۰ میلادی به شمار می‌رفت. وی از سال ۱۸۲۹ تا ۱۸۳۷ رئیس جمهوری آمریکا بود.

با اینکه وی همواره با طبقه متوسط جامعه در تماس بود اما توانست ثروتی هنگفت جمع‌آوری کند. وی با زنی ثروتمند ازدواج کرد و توانست از طریق فعالیت‌های خود در ارتش درآمدزایی کند. گفته می‌شود که وی حدود ۳۰۰ برده داشته است.

تئودور روزولت

۸ - تئودور روزولت، بیست و ششم رئیس جمهوری آمریکا در سال‌های ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۹ ثروتی بالغ بر ۱۲۵ میلیون دلار در اختیار داشت. وی اکثر عمر خود را در خدمت مردم گذراند.

وی در خانواده‌ای ثروتمند و سرشناس متولد شد و بیشتر درآمد خود را از طریق اداره املاک و مستغلات خانوادگی بدست آورد.

توماس جفرسون

۹ - توماس جفرسون، سومین رئیس جمهوری آمریکا نیز ثروتی بالغ بر ۲۱۲ میلیون دلار در اختیار داشت.

وی از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۹ رئیس جمهوری آمریکا بود و اکثر ثروت خود را از طریق ارثپدری بدست آورد. این رئیس جمهوری ثروتمند آمریکا بسیاری از ثروت خود را به دلیل مناصب سیاسی مختلفی که پیش از تصدی پست ریاست جمهوری در اختیار داشت، به دست آورده بود. اما در پایان عمر به دلیل بدهی‌هایی که داشت ثروت خود را تا حدودی از دست داد.

جورج واشنگتن

۱۰ - جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهوری آمریکا است که ثروت وی ۵۲۵ میلیون دلار تخمین زده شده است.

وی که در سال‌های ۱۷۸۹ تا ۱۷۹۷ رئیس‌جمهور بود و توانست درآمد خود را از طریق دو درصد بودجه کل آمریکا در سال ۱۷۸۹ میلادی تامین کند.

همسر واشنگتن نیز زنی ثروتمند بود که املاک زیادی را از پدرش به ارث برده بود و گفته میشود حدود ۳۰۰ برده در اختیار داشته است