وزیر امور خارجه آرژانتین: من هیچ بدهی به اسرائیل ندارم!
گروه بین الملل افکار نیوز

- هکتور تیمرمن، وزیر امور خارجه ارژانتین روز دوشنبه در برابر هجمه یهودیان مبنی بر اینکه او با امضای قرار داد با ایران در زمینه بررسی حادثه انفجار امیا، یهودیان را ناامید کرده است، از خود دفاع کرد.

وی در مصاحبه با لارد رادیو گفت: " من با امضای توافقنامه با ایران به یهودیان خیانت نکرده ام؛ چرا که ما در تلاش برای حل و فصل پرونده بمب گذاری آمیا هستیم. "

به گزارشافکار نیوز، در این مصاحبه، مجری برنامه، لوئیس نواریسیو از وزیر امور خارجه آرژانتین پرسید که چگونه توانسته با کشوری موافقتنامه امضا کند که رئیس جمهورش هولوکاست را انکار می کند؟! تیمرمن در جواب این سوال گفت: " من با مقامات ایران ملاقات نکرده تا در مورد هولوکاست بحثو گفتگو کنم، ملاقات و توافق ما فقط درمورد پرونده بمب گذاری آمیا بود. "

وزیر امورخارجه آرژانتین به شدت از امضای موافقتنامه با ایران دفاع کرد و اسرائیل را به خاطر دخالت در این مسئله مورد انتقاد قرار داد.

او با انتقاد از مقامات رژیم صهیونیستی گفت: " بسیاری از اسرائیلی ها که به دولت نیز نردیک هستند هیچ گونه گفتگویی را با ایران بر نمی تابند و آنها تنها خواهان به کار گیری راه حل نظامی علیه ایران هستند که آرژانتین این موضوع را نمی تواند بپذیرد و باور کند. "

پدر خبرنگار تیمرمن در سال ۱۹۸۰ بعد از تبعید از آرژانتین موفق به دریافت پناهندگی از سوی رژیم اشغالگر قدس شد. تیمرمن در این زمینه در مصاحبه ای جداگانه گفته بود که " هیچ بدهی " به اسرائیل برای پناه دادن به پدرش ندارد!

او در هفته جاری پیش از این مصاحبه، در مصاحبه رادیویی دیگر گفته بود :"پدر من زندانی بود و در آرژانتین ناپدید شد. حالا من باید بروم از اسرائیل تشکر کنم و به خاطر این موضوع سیاست خارجه آرژانتین را تغییر دهم؟" وی در ادامه اینگونه بیان کرد: "من هیچگونه بدهی به اسرائیل ندارم."