افکار

سرورهای مربوط به کمپانی های تولید انرژی هسته ای و نفتی امریکا، صنایع هوا فضای امریکا و سایر کمپانی های بزرگ توسط هکرهای مستقر در این ساختمان مورد حمله قرار می گیرند.

افکار

- بر اساس مدارک جمع آوری شده بیشترین حملات هکری به سایتهای حکومتی، بانکی، تجاری و صنعتی امریکا از این ساختمان که در تصویر می بینید؛ صورت گرفته است.

اینجا ساختمان متعلق به ارتش خلق چین در شانگهای، واحد ۶۱۳۹۸ است. این واحد معروف به Comment Crew است که حملات به سیستم کنترل لوله های نفتی، مولد های انرژی و برق، سد ها و کارخانه های آب و فاضلاب از اینجا علیه امریکا و اروپا انجام و مدیریت می شود.

رد پای صدها ترابایت اطلاعات متعلق به ۱۴۱ کمپانی بزرگ امریکایی و اروپایی از سال ۲۰۰۶ به این ساختمان رسیده است. حداقل ۱۱۵ کمپانی قربانی امریکایی بوده و ما بقی کانادایی و انگلیسی هستند.

سازمان امنیتی Mandiant در امریکا اطلاعات مرتبط با بزرگترین هکرهای نخبه و نظامی چینی در شانگهای(منطقه پودونگ) را گردآوری کرده است. در این منطقه عمدتا بانکهای بزرگ مستقر بوده و اغلب چینی های ساکن، به راحتی به زبان انگلیسی حرف می زنند و کامپیوتر را در حد کاربران حرفه ای بلد هستند.

سازمان Mandiant که در کار امنیت اطلاعات کار می کند، معمولا اطلاعیه های عمومی خیلی کم صادر می کند اما این بار ظاهرا موضوع اهمیت ویژه ای برای امریکایی ها داشته که دست به چنین کاری زده اند.

وزارت امور خارجه چين اتهامات وارده را بي اساس خوانده است. هونگ لي همچنين گفته منبع بسياري از حملات هكري به چين از سوي امريكاست. وي اين اظهارات را غير حرفه اي خوانده كه به رفع مشكل حملات سايبري كمك نمي كند.

کد خبر: 195391