هیگل: نتانیاهو فردی «رادیکال» است
افکار

- درحالیکه به نظر می رسد که «چاک هیگل» سناتور جمهوریخواه سابق ایالت «نبراسکا» و نامزد تعیین شده از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا برای جانشینی «لئون پانتا» وزیر دفاع فعلی این کشور با وجود مخالفت هم حزبی هایش و یک بار به تعویق افتادن جلسه رای اعتماد به پست جدیدش، به زودی رای اعتماد سنای کنگره را به دست آورد، افشای جدیدترین گزارش ها درباره اظهارات محکوم کننده هیگل علیه تل آویو همچنان ادامه دارد.

بر اساس این خبر که در وب سایت محافظه کار آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» منتشر شده است، هیگل در سخنرانی سال ۲۰۱۰ خود در دانشگاه «راتگرز» اعلام کرده است که رژیم صهونیستی در مسیر حرکت به سوی تبعیض نژادی گام بر می دارد.

این اظهارات جدید توسط «کنت واگنر» که دانشجوی حقوق دانشگاه راتگرز و مخاطب سخنان هیگل بوده، منتشر شده است.

بر اساس یادداشت واگنر و اشاره وی به مضمون سخنرانی هیگل، نامزد تعیین شده از سوی اوباما برای عهده دار شدن سمت وزیر دفاع آمریکا همچنین رژیم صهیونیستی را به نقض قطعنامه های سازمان ملل متحد متهم کرده و از حماس خواسته است تا در هیچ گونه مذاکره صلح شرکت نداشته باشد.

سناتور سابق ایالت «نبراسکا» همچنین شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل را نیز یک چهره «رادیکال» توصیف کرده است.

وب سایت واشنگتن فری بیکن پیشتر نیز به اظهارات ژانویه ۲۰۰۳ میلادی هیگل اشاره کرده و نوشته بود که این سناتور جمهوریخواه در آن زمان اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را مانند حیوان در قفس نگه می دارد.

هیگل در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را سالیان سال است که به زنجیر کشیده است.