آرزوی شیرین آمریکا برای مردم ایران
افکار

- حامد قادرمرزی امروز در سنندج اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست‌های داخلی و خارجی مناسبی را پیش‌بینی می‌کند. رهبر دو سال قبل در خصوص تحریم‌ها پیش‌بینی کرد که کار به این مرحله برسد. حتی نامه‌هایی برای سران قوا نوشته و در مورد شرایط اقتصادی به آنها هشدار دادند.

وی افزود: من به عنوان یک شهروند ایرانی چه به لحاظ حقیقی و چه به عنوان یک عنصر سیاسی معتقدم آمریکا بعد از انقلاب رفتار درست سالم و صادقانه‌ای با ایران نداشته است.

قادرمرزی اظهار کرد: آمریکا از یک سو چند ماه قبل سلاح‌های اتمی را آزمایش کرد و از دیگر سو هم‌زمان دنبال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران بود تا کشور ما را به قول خود از دستیابی به بمب اتم باز دارد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیرشان در جمع مردم تبریز به درستی اشاره کردند که هر فرد و جامعه‌ای که مسلمان بوده و به خدا اعتقاد داشته باشد بمب اتم نیاز ندارد.

وی افزود: ما اگر نمی‌خواهیم بمب اتم درست کنیم نه به خاطر ترس از تحریم‌ها، بلکه به این دلیل است که اعتقادی به این قضیه نداریم.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک کارشناس سیاسی اعتقاد دارم که ادعای بمب اتم و مسائل هسته‌ای کاملا برای آمریکا یک بهانه است و پشت این قضیه، وحشت آمریکا از استقلال ایران است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ملت ایران یک شعار اصلی در انقلاب با عنوان استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی داریم و من بیشتر روی جنبه استقلال آن تاکید دارم و آن استقلالی که در بعد از انقلاب حفظ شده و حتی به عنوان الگوی دیگر کشورها قرار گرفته است و اکنون اگر استقلال نداشته باشیم، نه آزادی نه جمهوریت و نه اسلامیت را نخواهیم داشت.

به گفته قادرمرزی، اگر وابسته باشیم آزادی عمل در عرصه داخلی و بین‌المللی نخواهیم داشت و چیزی مانند شرایط کشور در قبل از انقلاب ایجاد می‌شود، ضمن آنکه جمهوریت و اسلامیت خود را هم از دست خواهیم داد.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که آمریکا و غرب دنبال این هستند که بخشی از استقلال سیاسی ایران را خدشه‌دار کرده و ما را به خود وابسته کنند و وابستگی ایران به غرب در زمان طاغوت مجددا به نوعی دیگر احیا شود.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: آنها وقتی می‌توانند با استفاده از فن‌آوری‌های ماهواره‌ای ارزیابی دقیقی از مناطق ایران داشته باشند پس ما چگونه می‌توانیم در خاک خود سازنده بمب اتم باشیم.

وی گفت: ما کشوری مستقل هستیم و اگر آنها برای استقلال، آزادی و جمهوریت و اسلامیت ما در عمل احترام قائل شوند، مطالبات ایران را تمام و کمال پرداخت کرده و با قبول ۲ کشور مستقل پای میز مذاکره بنشینند در آن صورت مسئولان نظام تصمیم به رابطه یا نبود آن را خواهند گرفت.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجموع می‌خواهم بگویم بیانات رهبر در خصوص آمریکا کاملا بجا و منطقی و مانند همیشه برای مدیران کشور راهگشا خواهد بود و اما اگر آمریکا آرزوی وابستگی ایران به خود را در سر می‌پروراند با درایت رهبر انقلاب و حمایت مردم همیشه در صحنه این آرزو را به گور خواهد برد.

وی در ادامه وحدت و رویکرد مسئولان حول این محور اساسی را مهم‌ترین اقدام برای حل مشکلات خواند و گفت: بهترین تعریف از وحدت " ائتلاف بر سر مشترکات " است چرا‌که اختلاف نظرها در نظام کاملا طبیعی است اما نباید به تضاد مبدل شود.

قادرمرزی عنوان کرد: مشترکات مسئولان هم باید همان مطالبات رهبری یعنی حفظ نظام، تقویت و بهبود وضعیت موجود از جنبه‌های گوناگون، خدمت به مردم و کاهش مشکلات آنها و افزایش رفاه اجتماعی باشد.

به گفته این نماینده مجلس، اگر قوه‌ای یا مسئولی از مدیر دیگری انتقاد داشته باشد باید آن مدیر تحمل پذیرش آن را داشته باشد چراکه همه در جمهوری اسلامی حق اظهارنظر دارند.

وی افزود: در روایات پیرامون آن آمده که اگر شب‌ هنگام کسی را در حال ارتکاب معصیت دیدید روز بعد او را به همان چشم ننگرید چون ممکن است توبه کرده باشد که این نشان از خطاپوش بودن دین اسلام دارد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: امروز مسئولان باید بیش از هر زمان دیگری به فکر وحدت به معنای واقعی کلمه باشند چون نیاز ضروری کشور همین است.