به گزارش افکار نیوز،عبدالغنی الخنجر که اخیرا از زندانهای بحرین آزاد شده است، در گفت و گو با شبکه العالم با افشای وضعیت بسیار دشوار بازداشت شدگان، اظهار داشت: بازداشت شدگان در شرایط بسیار دشواری به سر می بردند، به صورتیکه هیچ اطلاعی از دنیای خارج ندارند، و حتی از ملاقات با خانواده و وکلایشان منع می شدند.

وی افزود: من ماه اوت گذشته به اتهام اقدامات تروریستی و برنامه ریزی برای خرابکاری در بحرین بازداشت شدم؛ مسئولان زندان به صورت کاملا برنامه ریزی شده من را بیش از ۵ ماه شکنجه تحت شکنجه قرار دادند.

الخنجر خاطرنشان کرد: شکنجه و توهین به بازداشت شدگان برخلاف موازین و معاهداتی است که بحرین امضا کرده است.

الخنجر با اشاره به آزادیش به همراه ۲۳ نفر دیگر طی ۲ روز گذشته، گفت: همگی این بازداشت شدگان فعالان سیاسی و حقوق بشر بودند که به هیچ وجه اجازه ملاقات به آنها داده نمی شد و حتی برای درمان با چشم بسته به بیمارستان وزارت کشور بحرین منتقل می شدند.

وی همچنین با اشاره به محاکمه ناعادلانه بازداشت شدگان، تاکید کرد: حتی هنگامی که قرار بود آزاد شویم، ما از همه چیز بی اطلاع بودیم، به صورتی که نیمه های شب از زندان " حوض الجاب " که می توان آن را به ابوغریب عراق تشبیه کرد، به ساختمان تحقیقات جنایی منتقل شده، و سحرگاه ما را آزاد کردند.

الخنجر با اظهار تاسف درباره شهات شماری از هموطنانش درحوادث اخیر، گفت: انقلاب بحرین پیروز می شود و مردم به همه مطالبات و حقوقشان خواهند رسید.