اشتاین‌بروک فردی احمق است

به گزارشافکارنیوز، ‌ «بپه گریلو» کمدین ایتالیایی که در انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور موفق ظاهر شد، «پیر اشتاین‌بروک» نامزد انتخابات پارلمانی آلمان و رقیب «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور را فردی احمق خطاب کرد.

وی در واکنش به سخنان اخیر اشتاین‌بروک مبنی بر دلقک نامیدن وی و «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، به روزنامه آلمانی «بیلدآم‌زونتاگ» گفت که اشتاین بروک مانند یک احمق رفتار کرده است. من یک کمدین هستم و نه یک دلقک.»

گریلو که حزب متبوعش در انتخابات هفته گذشته ۲۵.۵ درصد آرا را به دست آورد، گفت که اشتاین‌بروک با این حرف تمامی ایتالیایی‌ها را آزرده است. با این حال از وی انتظار نمی‌رود که عذرخواهی کند. چرا که چنین اقدامی برای گریلو جذابیتی ندارد.

اشتاین‌بروک در پی اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی ایتالیا گفت که بی‌نتیجه ماندن انتخابات می‌تواند به ایجاد مشکل بزرگ‌تری در منطقه یورو منجر شود و با اشاره به آرای بالای برلوسکونی و گریلو گفت: «من تا حدی از اینکه ۲ دلقک بیشترین رای را به دست آورده‌اند، وحشت‌زده‌ام. نظر من این است که ۲ پوپولیست در انتخابات پیروز شده‌اند.»

در انتخابات یکشنبه و دوشنبه گذشته هیچ کدام از احزاب شرکتکننده نتوانستند حدنصاب لازم را برای تشکیل دولت به دست آورند از این رو با توجه به اتخاذ نکردن تصمیمی قاطع برای تشکیل دولت، آینده سیاسی این کشور نامعلوم و پر تنش ارزیابی میشود.