طوفان جنوب روسیه را خاموش کرد

به گزارشافکارنیوز، این طوفان سهمگین که با سرعت ۳۸ متر بر ثانیه در حرکت بود، یکشنبه جزایر «ساخالین» را در نوردید که در پی آن برق جنوب این جزیره قطع شد و این ناحیه در تاریکی مطلق فرو رفت.

گزارش‌ها حاکیست، جنوب جزایر «ساخالین» همچنان تحت تاثیر طوفان است اما جاده‌های «یوژنو – ساخالینسک» در مسیر شهرهای «کورساکوف» و «دولینسک» با استفاه از بولدوزر از برف پاکسازی شده‌اند.

به گفته مقامات محلی در شهر «نولسک» همچنان تردد خودروها امکان‌پذیر نیست، ضمن این که حدود ۲۰ کیلومتر از جاده‌های منتهی به این شهر در نواحی کوهستانی پوشیده از برف هستند و رفت و آمد خودروها از یوژنو – ساخالینسک به بندر خولمسک همچنان غیرممکن است.

به گزارش ایتارتاس، این طوفان همچنین پس از عبور از شمال ژاپن و مجمع‌الجزایر «ساخالین» در شمال این کشور که متعلق به روسیه هستند، وارد مجمع الجزایر «کیپ لوپاتکا» واقع در «کامچاتکا» شد.

مقامات محلی نسبت به سقوط بهمن در کوهستان‌های این ناحیه هشدار داده‌اند. ضمن این که به جهانگردان، مسافران و شکارچیان هشدار داده شده است از جاده‌های کوهستانی این نواحی تردد نکنند. همچنین از شرکت‌ها و اداراتی که در نواحی کوهستانی مشغول هستند، خواسته شده است، موارد ایمنی را رعایت کنند.

مرکز هواشناسی کامچاتکا نسبت به وقوع طوفان در جنوب تنگهبرینگ و شمالغرب اقیانوس آرام و نواحی مرکزی و شرقی نزدیک جزایر الیوت هشدار دادهاند. با وجود این طوفان تمام پروازهای فرودگاه یلیزوف طبق برنامه در حال انجام است.