هشدار اردوغان به ملت ترکیه

به گزارش افکارنیوز، «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه در جریان دیدار حزب «صلح و دموکراسی» با «عبدالله اوجالان» رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک)، ضمن اظهاراتی از مردم ترکیه خواست تا به «عملیات سیاه» رسانه‌ها در روند صلح با پ‌ک‌ک توجهی نکنند.

وی افزود: اگر چیزی در این باره گفته شود بی اساس و دروغ است مگر اینکه ما آن را تأیید کنیم، کسانی که افترا می‌زنند نمی‌خواهند به مسئله تروریسم خاتمه دهند.

اردوغان گفت: از شما می‌خواهم که به عملیات سیاه رسانه‌های خبری که باعثانتشار شایعات و اخبار تحریک آمیز می‌شوند اعتنا نکنید.

نخست وزیر ترکیه ادامه داد: زندگی یک ریسک است، سیاست نیز یک ریسک است، ما برای رفاه ملت هرکاری را انجام می‌دهیم، نباید مادری گریه کند، نباید خونی ریخته شود، ما برای به زمین گذاشتن سلاح پ‌ک‌ک مبارزه می‌کنیم.

نیروهای حزب کارگران کردستان قصد دارند تا تعدادی از مقامات مسئول ترکیه را که ربوده بودند، طی ۱۰ روز آینده در چارچوب توافقنامه صلح فراگیر میان پ‌ک‌ک و آنکارا، آزاد کنند.

رسانه‌های ترکیه نیز نوشتند که اوجالان که از سال ۱۹۹۹ در یک جزیره در نزدیکی استانبول زندانی است، اعلام کرد که اگر آنکارا در مسیر ایجاد اصلاحات گامی بردارد، نیروهایش را تا آگوست آینده از ترکیه خارج خواهد کرد.

دو روزنامه صباح و استار نزدیک به دولت ترکیه نیز نوشتند: به موجب این طرح، عناصر پکک از ۲۱ مارس آینده موافق با سال جدید کردها، آتشبس را به طور رسمی اعلام خواهند کرد.