تحریم‌ها علیه کره‌شمالی باید در جهت از سرگیری مذاکرات ۶ جانبه باشد

به گزارش افکارنیوز، " ویتالی چورکین " نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مجموعه جدید تحریم‌ها در قبال کره شمالی باید در این جهت باشند که باعثاز سرگیری مذاکرات ۶ جانبه پیرامون مشکلات هسته‌ای در شبه جزیره کره باشد.

این دیپلمات بلندپایه روس یادآور شد که بلافاصله بعد از انجام آزمایش هسته‌ای کره شمالی در تاریخ ۱۲ فوریه، اعضای شورای امنیت در بیانیه شدیدالحنی این اقدام مقامات پیونگ یانگ را محکوم کردند.

چورکین تاکید کرد: ما بر این عقیده هستیم که بر اساس این سند باید واکنش مناسبی به نقض درخواست‌های مطرح شده در قطعنامه‌های قبلی شورای امنیت از سوی کره شمالی صورت بگیرد. البته مجموعه جدید تحریم‌ها باید روی مشکل موشکی - هسته‌ای کره شمالی تمرکز داشته باشد و از این چارچوب خارج نگردد و جهت گیری اصلی بر این اساس باشد که باعثبرانگیختن مقامات پیونگ یانگ برای از سرگیری مذاکرات ۶ جانبه با هدف تامین امنیت شبه جزیره کره و حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک مشکلات هسته‌ای در این منطقه شود.

نماینده روسیه در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت در ماه مارس را برعهده دارد، افزود: دقیقا این درک در فعالیت شورای امنیت در جهت تهیه قطعنامه مناسب در این خصوص دنبال میشود.