چند درصد آمریکایی‌ها استفاده از پهپادها را غیر قانونی می‌دانند؟

به گزارش افکارنیوز، بر اساس نتایج نظرسنجی‌های اخیر از مردم آمریکا مشخص شد که اکثر ساکنان این کشور به شدت در خصوص استفاده پهپادها توسط دولت واشنگتن و پلیس آمریکا ناراضی هستند.

این در حالیست که نظرسنجی شش ماه قبل توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز ملی قانون اساسی آمریکا نشان داد که حمایت آمریکایی‌ها از استفاده از این پهپادها بیشتر از مخالفت آن‌هاست.

در آن نظرسنجی تنها ۳۶ درصد از شرکت‌کنندگان مخالفت صریح خود را نسبت به استفاده از این پهپادها توسط نیروی پلیس آمریکا اعلام کرده و ۴۴ درصد هم از این روش توسط پلیس برای رهگیری مظنونان و انجام تحقیقات حمایت کردند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که تنها یک سوم آمریکایی‌ها به شدت نگران این مساله هستند که حریم خصوصی‌ا‌شان به واسطه تصویب استفاده از پهپادها توسط نیروهای پلیس در داخل کشور دچار خدشه شود.

اما هم‌اکنون بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه ملی ریزن روپ(Reasan - Rupe) حدود ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان معتقدند که استفاده از این وسایل پرنده بدون سرنشین توسط نیروهای پلیس محلی به منظور نظارت بدون هیچ تضمینی نقض حریم خصوصی اشخاص تلقی می‌شود.

همچنین ۴۷ درصد از این شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند، معتقدند که در صورتی که این هواپیماهای بدون سرنشین بدون اجازه‌ آن‌ها به فراز منازلشان به پرواز درآیند، حق تخریب و ویران کردن این پهپادها را دارند.

بر اساس گزارش مرکز مطالعات و تحقیقات " پیو " که پنج ماه قبل منتشر شد، بیش از نیمی از مردم آمریکا حمایت خود را از ترورهای هدفمند حتی کشته شدن شهروندان آمریکایی توسط این پهپادها خارج از ایالات متحده اعلام کردند.

اما هم‌اکنون در نظرسنجی اخیر، مشخص شد که ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان کشته شدن شهروندان آمریکایی در خارج از ایالات متحده را توسط این پهپادها " غیرقانونی " می‌دانند و ۵۹ درصد هم معتقدند که دولت فدرال در حملات هدفمند خود از قدرت سوءاستفاده می‌کند.

آخرین نظرسنجی صورت گرفته همچنین نشان داد که در کنار افزایش روز افزون استفاده از پهپادها هم در داخل آمریکا و هم خارج به یک بی‌اعتنایی مستمر در قبال نظرات مردم این کشور تبدیل شده است.

علاوه بر این، یکی از مسائل مهمی که توجه ویژه به آن شده، استفاده از این پهپادها و نقض حقوق اساسی و خدشه وارد کردن به حریم خصوصی مردم آمریکاست.

بسیاری از ایالات و شهرهای آمریکا در حال تصویب قوانینی علیه استفاده از پهپادها هستند به طوری که استفاده از آنها توسط ادارههای پلیس در ایالت واشنگتن، ویرجینیا، کالیفرنیا و نیویورک اخیرا با مخالفتهای شدیدی مواجه شده است.