اختلاف بین عباس و سلام فیاض بالا گرفت

به گزارش افکارنیوز، «نبیل قسیس» وزیر دارایی تشکیلات خودگردان فلسطین هفته گذشته استعفانامه خود را ارائه کرد و فیاض نیز بدون مشورت با محمود عباس سریعا طی بیانیه‌ای با استعفای وی موافقت کرد در حالی که عباس در همان روز اعلام کرد که با استعفای قسیس مخالفت است و از وی خواست تا به کار خود ادامه دهد.

یک مسئول فلسطینی در این باره گفت: یک روز پس از استعفای قسیس، فیاض به وزارت دارایی رفت و طی یک جلسه با مسئولان این وزارتخانه به آنها اعلام کرد که از این پس خود وی سرپرست وزارت دارایی است و باید در هر مسئله‌ای وی را در جریان قرار دهند.

وی افزود: این اقدام فیاض در حالی صورت گرفت که عباس رسما اعلام کرده بود که با استعفای قسیس مخالف است و از وی خواست تا از استعفای خود صرف نظر کند و این کار فیاض خارج از عرف و قانون فلسطین است.

یک مسئول فلسطینی نیز در این باره گفت که عباس به محض بازگشت از عربستان به رام‌الله با قسیس دیدار کرد و از وی خواست تا استعفای خود را پس بگیرد و قسیس نیز موافقت کرد اما فیاض با بازگشت قسیس به وزارت دارایی مخالفت می‌کند زیرا از دیدگاه وی استعفای قسیس از جنبه قانونی انجام شده و وی در صورت تمایل برای بازگشت باید به عنوان وزیر جدید دارایی سوگند یاد کند.

وی افزود که قانون فلسطین تاکید دارد که پذیرش استعفای هر وزیری باید با مشورت رئیس تشکیلات خودگردان و نخستوزیر صورت گیرد اما فیاض بدون مشورت آن را قبول کرده است که همین امر باعث ایجاد تنش شده تا حدی که برخی از مسئولان برای پایان دادن به این تنش پا در میانی کردهاند اما اصرار فیاض بر عدم بازگشت قسیس این مشکل را همچنان لاینحل گذاشته است.