نامزدهای نخست‌وزیری پاکستان معرفی شدند

به گزارش افکارنیوز، «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان نامزدهای مورد نظر حزب «مردم» برای تصدی پست نخست‌وزیری دولت موقت را معرفی کرد.

بنابر اعلام منابع آگاه و نزدیک به رئیس‌جمهور پاکستان، دکتر «ادیب رضوی» و «قسیم لاکا» هر ۲ از شهر «کراچی» نامزد معرفی شده از سوی حزب مردم برای تصدی این پست در دوران حکومت دولت موقت هستند.

از سوی دیگر حزب «مسلم لیگ شاخه نواز شریف» نیز به عنوان بزرگترین اپوزیسیون پاکستان، ۳ تن را برای تصدی این پست معرفی کرده که اسامی آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

۱ - قاضی بازنشسته «نذیر اسلم زاهد» ۲ - قاضی بازنشسته «شکیرالله‌جان» ۳ - پالژو که هر ۳ این افراد اهل ایالت «سند» می‌باشند.

حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف اعلام کرده است که این افراد پس از مشورت با سایر احزاب و گروه‌ها انتخاب و معرفی شده‌اند.

با این حال منابع نزدیک به «راجا پرویز اشرف» نخست‌وزیر پاکستان می‌گویند که هیچ یک از افراد معرفی شده از سوی حزب مسلم لیگ شاخه نواز از سوی حزب حاکم مردم پذیرفته شده نیستند و انتخاب افراد مورد نظر احزاب اپوزیسیون که حزب مسلم لیگ نیز یکی از این احزاب است با نظر کمیته هشت نفره پارلمانی انجام خواهد شد.

با توجه به قانون انتخابات پاکستان، در فاصله ۶۰ روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور، دولت حاکم کار را برای برگزاری انتخابات به دولت موقت واگذار کرده و این دولت موقت است که مسئولیت برگزاری انتخابات را به دوش می‌کشد.

به احتمال زیاد و با توجه به گمانهزنیها در رابطه با تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی پاکستان، طی هفته آینده دولت زرداری ادامه کار خود را به دولت موقت واگذار میکند.